Folytatódik a szeptember 13. óta tartó sztrájk az amerikai gyártónál, amely csökkenő bevételek mellett 4 milliárd dolláros veszteséget jelentett a harmadik negyedévben, a  cég vezetője szerint alapjaiban kell megváltoztatniuk a vállalati kultúrát, mielőtt egy új típus kifejlesztésébe belefognának.

Az IAM szakszervezet (International Association of Machinists) a korábbi sikertelenül zárult tárgyalásokat követően a Boeing négy éves időtartamra elosztva 35 százalékos béremelést tartalmazó legutóbbi ajánlatát is visszautasította, miután a tagság 64 százaléka szavazott nemmel a szerződésre.

Így tehát folytatódik a szeptember 13-a óta sztrájk a vállalatnál, amely miatt teljesen leálltak a 737-es, 767-es és 777-es típusok gyártósorai,  a vállalat rendkívüli megszorításokat vezetett be, valamint bejelentette, hogy 17 ezer fős leépítésbe kezd, tovább késik 777-9 forgalomba állítása, a 767F gyártását pedig leállítja.

Mindeközben a Boeing október 23-án nyilvánosságra hozta harmadik negyedéves pénzügyi eredményeit, amely szerint a kereskedelmi repülőgépeket gyártó üzletág a tavalyihoz viszonyítva 5 százalékos bevételcsökkenés mellett 4 milliárd dolláros üzemi veszteséget termelt. A jelentős mínusz mögött a munkabeszüntetés, a minőségi problémák, a gépátadások és a fejlesztési programok késése miatti megemelkedett költségek állnak.

A helyzet kapcsán Kelly Ortberg, a gyártó néhány hónapja kinevezett új vezérigazgatója kijelentette, hogy
a Boeing addig nem foghat bele egy új típus kifejlesztésébe, amíg nem képes stabilizálni az üzleti tevékenységét és javítani a gyártás minőségét, ehhez alapjaiban kell megváltoztatni a vállalati kultúrát.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Boeing

Emellett óriási kihívást jelent, hogy a 737 MAX jelenleg havi 38 példányban maximált gyártási rátáját a terveknek megfelelően növelje, ehhez a sztrájk befejezése után a belső problémák kezelése mellett a kiterjedt beszállítói hálózat együttműködésére is szükség lesz. Ortberg szerint ezen a téren az első lesz a legnehezebb lépés, amelyet csak akkor szabad megtenni, ha a vállalat teljesen biztos abban, hogy megfelelően felkészült.

A vezető újra hangsúlyozta, hogy a Boeingnek a kereskedelmi repülőgépek fókuszban tartásával meg kell vizsgálnia a portfólióját, meg kell szabadulnia a nem hatékony tevékenységektől, hogy a vállalat kevesebbet, de jobban legyen képes termelni.

Kapcsolódó hír, hogy az amerikai cég egyik legfőbb beszállítója, a szerkezeti elemeket gyártó Spirit Aerosystems 447 millió amerikai dolláros veszteséget jelentett a harmadik negyedévben. A korábban a Boeingből kiszervezett tevékenység nagy részét még az év vége előtt felvásárolja a Boeing, kisebb részét pedig az Airbus, az ügylet végrehajtása a tervek szerint halad.