Sok a bizonytalanság a Boeing 777 új generációs változata körül, mindez a koronavírus-járvány miatti elhúzódó válsággal együtt nem tesz jót a nagyméretű típusnak, hírek szerint további lemondások érkezhetnek.

Amíg a Lufthansa és a Qatar Airways azon “vitáznak“, hogy ki lesz a Boeing legújabb gépének, a már tesztprogramját teljesítő 777X-nek az indító légitársasága, addig az Emirates és a Cathay Pacific is meglebegtette: fontolóra veszi, hogy kevesebbet kér az amerikai gyártó típusából.

Fotó: Boeing

A hongkongi South China Morning Post cikkében két, egymástól független, a nevük elhallgatását kérő forrására hivatkozva azt írta, a járvány elhúzódó hatásai miatt a Cathay Pacific kénytelen újragondolni a növekedési politikáját, a korábban tervezettnél kevesebb nagy befogadóképességű repülőgépre lehet szükség.

A légitársaság 21 darab 777X-re szóló szerződéssel rendelkezik, de a hír szerint nagyjából csak fele ennyi, 10-15 példányra tartana igényt.

A légitársaság folyamatosan tárgyal a Boeinggel a helyzet megoldásáról, arról már korábban sikerült megállapodni, hogy az első példányokat a tervezettnél később, csak 2025-ben veszik át.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ezzel egy időben a típus legnagyobb vevője, az Emirates is nyomást gyakorol a Boeingre. Tim Clark elnök korábban sem rejtette véka alá csalódottságát a fejlesztés elhúzódása miatt. Még 2019-ben módosított is a szerződésen, és 24 777X helyett inkább 787-eseket kért a dubaji légitársaság, így jelenleg 126 darabra van szerződése.

Forrás: Twitter

A cég elnöke most a Reuters jelentése szerint újra rápirított a Boeingre.

Tim Clark azt szeretné, ha megbízható információik lennének az első példányuk érkezéséről, valamint a típusváltozat és a hajtóművek várható teljesítményével kapcsolatban. Ezen adatok fényében döntenek majd arról, hogy pontosan hány ilyen gépre lenne szükségük.

Az Emirates vezetője azt is elmondta, hogy információi szerint az EU-s hatóság, az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség (EASA) nem hagyta jóvá a gép több rendszerét is, ezért azokat újra kell tervezni, ez is okozza a késlekedést.

Az Emirates és a Boeing 2023-ra várja az első gépet, miközben az eredeti tervek szerint 2019-ben már kereskedelmi járatot kellett volna teljesítenie.