Címlap Címkék Tim Clark

Címke: Tim Clark

Újabb késés várható a Boeing 777X és 737 MAX 10 tanúsításánál

Két fontos ügyfél nyilatkozata szerint a 777-9 forgalomba állítása 2026-ra, a 737-10-esé 2027-re csúszhat, az amerikai hatóság újabb légialkalmassági direktíva kiadására készül a 737 MAX-ra, a Boeing ellen tanúskodó volt minőségellenőr pedig a napokban valószínűleg öngyilkos lett.

A dubaji légiszalon második napján is a Boeing adott el több gépet

A Dubai Airshow második napján nagy 787-es és 737 MAX megállapodást jelentett be az Ethiopian Airlines, a Turkish Airbus-rendelését egyelőre nem sikerült véglegesíteni, az Emirates vezére kritizálta az A350-1000-es hajtóművét.

Nagy megrendelésre készül az Emirates

További 100-150 szélestörzsű repülőgép beszerzését tervezi a dubaji légitársaság, hogy pótolja kivonandó A380-asait és Boeing 777-eseit.

Partnerségre léphet az Emirates és az Etihad

A turizmus fellendítése érdekében szándéknyilatkozatot írt alá az emírségekbeli két légitársaság, ami multi-city foglalási lehetőséget is kínálna mindkét cég útvonalhálózatán.

Ablakok nélküli óriásgépet szeretne az Emirates vezére

Újabb ötletet dobott be Tim Clark: a szerkezeti tömeg csökkentése érdekében kamerákkal és virtuális ablakokkal felszerelt, ablaktalan "új A380-as" gépet kívánna.

Új generációs A380-ast szorgalmaz az Emirates vezetője

Nagy arányban kompozit anyagokból készülő, új generációs hajtóművekkel és szárnyakkal felszerelt, a jelenlegi A380-asnál is nagyobb óriásgép fejlesztésére próbálja rávenni az európai gyártót Tim Clark.

Az Emirates vezére szerint 2023-ban szűnhet meg a légiközlekedési káosz

Tim Clark a Farnborough-i Légiszalonon beszélt erről, Willie Walsh IATA-főigazgató pedig egyetértett vele abban, hogy a problémák oka a rossz tervezés.

A Boeing csak 2023 júliusára ígéri a 777-9 tanúsítását, nagyobb lehet a cargo-változat

Bizonytalan, hogy az Emirates fenntartja-e rendelését a 777X kisebb, 8-as változatára, mert a Boeing az eddig tervezettnél nagyobb gépben gondolkodik az erre épülő cargo-variáns miatt.

A Lufthansa előírná az oltást, az Emirates szerint 2022-ben véget ér a járvány

Kötelező oltásról, környezetvédelemről és az állami támogatásról is szó esett a légitársasági vezetők kerekasztal-beszélgetésén, az IATA bostoni közgyűlésén.

Boeing 777X-átvételek visszautasításával fenyeget az Emirates

Az Emirates elnöke ismét elégedetlenségének adott hangot az új generációs Boeing 777X ügyében, Tim Clark a teljesítményadatokat várná, mert ezekről eddig semmi információt nem kaptak.

A Cathay Pacific és az Emirates is átgondolhatja Boeing 777X-rendelését

Sok a bizonytalanság a Boeing 777 új generációs változata körül, mindez a koronavírus-járvány hatásaival együtt nem tesz jót a típusnak, hírek szerint további lemondások érkezhetnek.

Bejelentkezett a 777-9-es első üzemeltetőjének a Qatar Airways

A Lufthansa helyett a Qatar Airways lehet a típus bevezető légitársasága, az egy ideig szintén első üzembe állítóként szereplő Emirates viszont talán csak 2025-től számíthat a gépeire.

Az Easyjet a bizonytalanság, az Emirates az elhúzódó visszarendeződés miatt aggódik

Johan Lundgren, az Easyjet vezetője a legfájóbb pontnak a bizonytalanságot tartja, az Emirates első embere szerint pedig ősznél korábban nem lesz fellendülés.

Két év múlva lehet újra nyereséges az Emirates

Tim Clark szerint az általa vezetett dubaji légitársaság leghamarabb a 2023 márciusában végződő pénzügyi évében lehet újra nyereséges, de addig már nem lesz szükség újabb állami mentőövre.

Két év múlva az Emirates összes A380-as gépe repülni fog a vezér szerint

Tim Clark szerint mindegyik Airbus-óriásgépük szolgálatban lesz másfél-két éven belül, az új generációs Boeing 777X-et pedig csak kifogástalan hajtóművel hajlandó átvenni.

Tim Clark szerint elszalasztott lehetőség, hogy nem lett A380neo

Az Emirates vezérigazgatója szerint hatalmas lehetőséget szalasztott el az Airbus azzal, hogy nem fejlesztette ki az A380-as "neo" változatát, annak ellenére, hogy már az új generációs hajtómű is megvolt hozzá.

Az Emirates szerint legalább 18 hónapba telik a kilábalás a válságból

Ahmed bin Szaíd Al-Maktúm, a cégcsoport elnöke szerint legalább 18 hónapba telik majd, mire a légiközlekedés után akkora kereslet lesz, mint a járvány előtt, de Tim Clark Emirates-vezér is hasonlóképp becsüli.

Jövő júniusban távozik az Emirates éléről Tim Clark

Harmincöt év szolgálat után jövő júniusban távozik az Emirates éléről Tim Clrak elnök.

Airbus: Túl korai még az A380-as utódlásáról beszélni

Az európai gyártó szerint túl korai még az A380-asok leváltásáról beszélni, húsz évig is forgalomban maradhat még a nagy kapacitású, kétszintes típus.

Tim Clark: Bánni fogja az Airbus, hogy beszüntette az A380-programot

Az Emirates vezérigazgatója szerint az Airbus meg fogja bánni, hogy beszüntette az A380-as típus programját, emellett úgy véli: abban hibázott a többi üzemeltető, hogy nem kezelték külön termékként a gépet.

A repülőgép- és hajtóműgyártókat ostorozta az Emirates elnöke

Gyakorlatilag ultimátumot adott a gyártóknak Tim Clark, az Emirates elnöke: addig nem vesz át újabb repülőgépeket, amíg az Airbus és a Boeing úrrá nem lesz a problémákon. Szerinte a légitársaságok nehéz helyzetben vannak, a kedvezőtlen piaci tendenciákban 3-5 évig nem várható pozitív fordulat.

Újratárgyalja az óriási Boeing 777X-rendelését az Emirates

Több példány átvételét is későbbre halaszthatja 150 darabos Boeing 777X rendeléséből az Emirates, sőt a megrendelt új generációs triplahetesek egy része helyett Dreamlinereket kérhet a dubaji légitársaság.

Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma

A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.

New Yorkba szeretne Emirates-járatot Hamburg városa

Megszűnt a United járata, ezért az észak-német város és repterének képviselői a dubaji légitársaságot szeretnék megnyerni a transzatlanti járatokhoz, ám az ilyen útvonal megnyitását az USA és az arab cégek közötti egyezmény akadályozhatja.

Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce

A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.

Építs karriert a Lufthansa Technik Budapestnél!

A vállalat egyedülálló, repülőgép-szerelői (CAT-A) karrierlehetőséget kínál pályakezdőknek és pályaváltóknak, amellyel elsajátíthatják a szakma fortélyait, egészen az alapoktól.
Hirdetés
Translate »