Címke: Tim Clark
Ablakok nélküli óriásgépet szeretne az Emirates vezére
Újabb ötletet dobott be Tim Clark: a szerkezeti tömeg csökkentése érdekében kamerákkal és virtuális ablakokkal felszerelt, ablaktalan "új A380-as" gépet kívánna.
Új generációs A380-ast szorgalmaz az Emirates vezetője
Nagy arányban kompozit anyagokból készülő, új generációs hajtóművekkel és szárnyakkal felszerelt, a jelenlegi A380-asnál is nagyobb óriásgép fejlesztésére próbálja rávenni az európai gyártót Tim Clark.
Az Emirates vezére szerint 2023-ban szűnhet meg a légiközlekedési káosz
Tim Clark a Farnborough-i Légiszalonon beszélt erről, Willie Walsh IATA-főigazgató pedig egyetértett vele abban, hogy a problémák oka a rossz tervezés.
A Boeing csak 2023 júliusára ígéri a 777-9 tanúsítását, nagyobb lehet a cargo-változat
Bizonytalan, hogy az Emirates fenntartja-e rendelését a 777X kisebb, 8-as változatára, mert a Boeing az eddig tervezettnél nagyobb gépben gondolkodik az erre épülő cargo-variáns miatt.
A Lufthansa előírná az oltást, az Emirates szerint 2022-ben véget ér a járvány
Kötelező oltásról, környezetvédelemről és az állami támogatásról is szó esett a légitársasági vezetők kerekasztal-beszélgetésén, az IATA bostoni közgyűlésén.
Boeing 777X-átvételek visszautasításával fenyeget az Emirates
Az Emirates elnöke ismét elégedetlenségének adott hangot az új generációs Boeing 777X ügyében, Tim Clark a teljesítményadatokat várná, mert ezekről eddig semmi információt nem kaptak.
A Cathay Pacific és az Emirates is átgondolhatja Boeing 777X-rendelését
Sok a bizonytalanság a Boeing 777 új generációs változata körül, mindez a koronavírus-járvány hatásaival együtt nem tesz jót a típusnak, hírek szerint további lemondások érkezhetnek.
Bejelentkezett a 777-9-es első üzemeltetőjének a Qatar Airways
A Lufthansa helyett a Qatar Airways lehet a típus bevezető légitársasága, az egy ideig szintén első üzembe állítóként szereplő Emirates viszont talán csak 2025-től számíthat a gépeire.
Az Easyjet a bizonytalanság, az Emirates az elhúzódó visszarendeződés miatt aggódik
Johan Lundgren, az Easyjet vezetője a legfájóbb pontnak a bizonytalanságot tartja, az Emirates első embere szerint pedig ősznél korábban nem lesz fellendülés.
Két év múlva lehet újra nyereséges az Emirates
Tim Clark szerint az általa vezetett dubaji légitársaság leghamarabb a 2023 márciusában végződő pénzügyi évében lehet újra nyereséges, de addig már nem lesz szükség újabb állami mentőövre.
Két év múlva az Emirates összes A380-as gépe repülni fog a vezér szerint
Tim Clark szerint mindegyik Airbus-óriásgépük szolgálatban lesz másfél-két éven belül, az új generációs Boeing 777X-et pedig csak kifogástalan hajtóművel hajlandó átvenni.
Tim Clark szerint elszalasztott lehetőség, hogy nem lett A380neo
Az Emirates vezérigazgatója szerint hatalmas lehetőséget szalasztott el az Airbus azzal, hogy nem fejlesztette ki az A380-as "neo" változatát, annak ellenére, hogy már az új generációs hajtómű is megvolt hozzá.
Az Emirates szerint legalább 18 hónapba telik a kilábalás a válságból
Ahmed bin Szaíd Al-Maktúm, a cégcsoport elnöke szerint legalább 18 hónapba telik majd, mire a légiközlekedés után akkora kereslet lesz, mint a járvány előtt, de Tim Clark Emirates-vezér is hasonlóképp becsüli.
Jövő júniusban távozik az Emirates éléről Tim Clark
Harmincöt év szolgálat után jövő júniusban távozik az Emirates éléről Tim Clrak elnök.
Airbus: Túl korai még az A380-as utódlásáról beszélni
Az európai gyártó szerint túl korai még az A380-asok leváltásáról beszélni, húsz évig is forgalomban maradhat még a nagy kapacitású, kétszintes típus.
Tim Clark: Bánni fogja az Airbus, hogy beszüntette az A380-programot
Az Emirates vezérigazgatója szerint az Airbus meg fogja bánni, hogy beszüntette az A380-as típus programját, emellett úgy véli: abban hibázott a többi üzemeltető, hogy nem kezelték külön termékként a gépet.
A repülőgép- és hajtóműgyártókat ostorozta az Emirates elnöke
Gyakorlatilag ultimátumot adott a gyártóknak Tim Clark, az Emirates elnöke: addig nem vesz át újabb repülőgépeket, amíg az Airbus és a Boeing úrrá nem lesz a problémákon. Szerinte a légitársaságok nehéz helyzetben vannak, a kedvezőtlen piaci tendenciákban 3-5 évig nem várható pozitív fordulat.
Újratárgyalja az óriási Boeing 777X-rendelését az Emirates
Több példány átvételét is későbbre halaszthatja 150 darabos Boeing 777X rendeléséből az Emirates, sőt a megrendelt új generációs triplahetesek egy része helyett Dreamlinereket kérhet a dubaji légitársaság.
Az év végéig húzódhat a 737 MAX típus repülési tilalma
A Boeing vezérigazgatója szerint az év végéig oldhatják fel a 737 MAX típus repülési tilalmát, az Emirates vezére sem számol a típusváltozattal karácsony előtt, az IATA főnöke pedig gyors és összehangolt lépéseket sürget a bizalom helyreállításáért.
New Yorkba szeretne Emirates-járatot Hamburg városa
Megszűnt a United járata, ezért az észak-német város és repterének képviselői a dubaji légitársaságot szeretnék megnyerni a transzatlanti járatokhoz, ám az ilyen útvonal megnyitását az USA és az arab cégek közötti egyezmény akadályozhatja.
Megmenekülhet az A380-as: megegyezett az Emirates és a Rolls-Royce
A dubaji légitársaság vezetője, Tim Clark elárulta, hogy hamarosan megegyeznek a Rolls-Royce hajtóműgyárral, így nem kerül veszélybe az Airbus-óriásgépekre leadott legutóbbi megrendelésük, mely levegőhöz juttatja a gyártósort néhány évre.
Clark: próbáljuk stabilizálni a költségeket
Az Emirates vezérigazgató szerint nehezen, de kigazdálkodhatóak a magasabb üzemanyagköltségek.
Tíz éve az Emirates szolgálatában a Superjumbo
Egy évtizede repül a világ legnagyobb utasszállítója az Emirates szolgálatában.
Tim Clark: Ha nincs Nyitott Égbolt, nincs szükségünk a 150 darab 777X-re
Az egész világon összeomolhat a Nyitott Égbolt megállapodások rendszere az Emirates vezérigazgatója szerint, ha az USA megszünteti, vagy szigorítja az egyezményeket az öböl-menti országokkal szemben.