Az Emirates Group elnöke szerint legalább 18 hónapa telik majd, mire a légiközlekedés iránt akkora kereslet lesz, mint a járvány előtt. A cég teljes éves pénzügyei a terveknek megfelelően haladtak a koronavírus megjelenéséig. Tim Clark, az Emirates légitársaság vezetője szintén úgy véli, évekig alacsonyabb lesz az igény a repülésre.

Ahmed bin Szaíd Al-Maktúm, az Emirates Group elnök-vezérigazgatója a vállalat március 31-én zárult üzleti évének pénzügyi eredménybeszámolójában azt írta: nemcsak az Egyesült Arab Emírségekben, de a fő piacokon is nagy a bizonytalanság az újraindulás, az utazási korlátozások megszüntetésének időpontjával kapcsolatban.

Fotó: AIRportal.hu

A cégcsoport eddig hitelek és egyéb pénzügyi manőverek útján 5,4 milliárd USA-dollárra emelte a készpénzállományát, bár ide sorolja a könnyen készpénzé tehető vagyonelemeket is.

Al-Maktúm írása szerint folyamatosan kapcsolatban vannak a hatóságokkal, és aktívan közreműködnek az új légiközlekedési szabályok megalkotásában is. Az Emirates légitársaság és a Dnata födi kiszolgáló mindent megtett azért, hogy dolgozóik biztonságban végezhessék a munkájukat, és folyamatosan készítik elő az újraindulást.

Ez azonban nem lesz rövid folyamat: legalább 18 hónapba telik majd a cégvezető szerint, mire visszaáll a járvány előtti forgalom a légiközlekedésben.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
Forrás: Emirates

A társaság vezetője már most kilátásba helyezte, hogy 2020 végén, 2021 elején újabb hiteleket kell felvennie ahhoz, hogy biztosított legyen a fizetőképessége.

A múlt héten Tim Clark, a légitársaság vezérigazgatója az emírségekbeli The National című lapnak adott interjújában arról beszélt: el kell fogadni, hogy a következő egy-két évben, vagy még tovább a repülés iránti igény alacsony lesz, évekig 20-30 százalékkal elmaradhat a járvány előtti szinttől.

Tim Clark úgy véli, a légitársaságok 85 százaléka lehúzhatná a rolót, ha nem lennének állami támogatások, és továbbra is kétségei vannak egyes szereplők túlélésével kapcsolatban.

Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója az IATA sydney-i közgyűlésének panelbeszélgetésén. Fotó: IATA

Tavaly a vállalat egyébként a járvány kitöréséig a terveknek megfelelően gazdálkodott, de februártól zuhanni kezdett a bevétel, ennek ellenére nyereséggel zárta a március 31-én végződött pénzügyi évet. A kimutatások szerint a csoport 4,8 százalékkal kevesebb, 108 milliárd dirham bevétel mellett 7 milliárd dirham (1,9 milliárd dollár) üzemi szintű nyereséget könyvelt el, 76 százalékkal többet, mint egy évvel korábban.