Az Emirates vezérigazgatója szerint hatalmas lehetőséget szalasztott el az Airbus azzal, hogy nem fejlesztette ki az A380-as „neo” változatát, annak ellenére, hogy már az új generációs hajtómű is megvolt hozzá.

Tim Clark leköszönő vezérigazgató a Flightglobalnak beszélt arról, hogy szerinte milyen lehetőségek voltak az A380-as felújított változatában.

Forrás: Emirates

A cégvezető korábban is dicsőítette az A380-ast, megjegyezve, hogy noha pár példány üzemeltetése rémálom, az Emirates jól járt a több mint száz Superjumbójával.

Most viszont kritizálta az Airbust, mondván, meg kellett volna építeni az A380neót, mert „abszolút briliáns” gép lett volna, és a gyártó rendkívüli lehetőséget szalasztott el.

Elmondása szerint a Rolls-Royce-szal előrehaladott tárgyalások voltak a hajtóműről, a ráncfelvarrott óriásgéphez az A350-esekben használt Trent XWB továbbfejlesztett változatát használták volna.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az új hajtóművek, a hatékonyabb szárnyvégek és egyéb módosítások kétszámjegyű, nagyjából 12-14 százalékos költségcsökkenést jelentettek volna a mostani változathoz képest Tim Clark szerint.

Tim Clark, az Emirates vezérigazgatója az IATA sydney-i közgyűlésének panelbeszélgetésén. (Fotó: IATA)

A vezérigazgató úgy látja, ezekre a gépekre még a járvány utáni időkben, 2025 után is lenne igény, és meglenne a helyük a piacon.

Az Airbusszal is jól álltak a tárgyalások, aztán – ahogy Clark fogalmazott – az események elsodorták őket, és a toulouse-i társaság bejelentette: 2021-ben leállítja a gyártást. Ennek következménye volt, hogy az A380-as legnagyobb vásárlójaként az Emirates a 142 darabos rendelést 123 példányra módosította, a többit pedig A350-esekre és A330neókra konvertálta.