Az oltóanyag elérhetővé válása után az utasforgalom gyors fellendülésében bízik Tim Clark: az Emirates vezetője szerint másfél-két éven belül mindegyik kétszintes Airbus-óriásgépük dolgozik majd. Közölte továbbá: csak kifogástalan hajtóműveket hajlandó elfogadni az új generációs Boeing 777X-hez.

A Bloomberg portálnak nyilatkozva az Emirates-főnök Tim Clark elmondta: tudatában van annak, hogy optimisták a becslései, de úgy gondolja, az utazási kedv nem szűnik meg. Várakozása szerint 2021 év végén, legkésőbb 2022 első negyedévében az összes A380-asuk szolgálatba fog állni. A dubaji légitársaság flottájában jelenleg 115 példány van belőle.

Forrás: Emirates

Korábban Clark még amiatt aggódott, hogy nagyon sok pénzbe kerül a gépek tárolása, ez is hozzájárult ahhoz, hogy a szeptember 30-án végződött első pénzügyi félévben 3,8 milliárd USA-dollár értékű veszteséget termelt a cég.

Tim Clark beszélt a Boeing új generációs 777-es szériájáról is, amelynek legnagyobb megrendelője az Emirates.

Mint mondta, fogalma sincs arról, hogy indító légitársaságként mikor vehetik át a 777X első példányát, korábbi tervek szerint idén júniusban kellett volna átvenniük az elsőt, most 2022-re ígéri a szállítást a Boeing.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A vezérigazgató a szélestörzsűvel kapcsolatban az Airline Ratings szerint keményen, de világosan fogalmazott: azt mondta, nem érdeklik a javítócsomagok, későbbi módosítások, olyan hajtóművet akar, amely teljesíti is azt, amit ígértek.

Ehhez azt szeretné, ha a géppel nyáron Dubajban teljes terheléses berepülést végeznének, hogy tényleg próbára tegyék a General Electric GE9X erőforrását. „Minden új hajtóművel vannak problémák, de a garanciáknál ezúttal többet akarunk” – fogalmazott.

Mint ismert, az új generációs szerkezet problémái miatt csúszott a 777X prototípusának első felszállása. A gyári tesztelések közben észleltek egy mechanikai problémát a magas nyomású kompresszorban, a 11-es fokozatban, amely miatt le kellett állítani a tesztelést.

Végül idén januárban emelkedett levegőbe a gép, a Szövetségi Légügyi Hivatal (FAA) pedig idén szeptember végén adta ki a GE9X hajtóművek tanúsítását.