A Lufthansa helyett a Qatar Airways lehet a Boeing 777X bevezető légitársasága, a cég vezetője szerint 2023-ban ők kapják meg az első példányokat. Az egy ideig szintén első üzembe állítóként szereplő Emirates elnöke viszont úgy véli, hogy ők csak 2025-től számíthatnak a gépeikre.

Akbar Al-Baker, a Qatar Airways vezérigazgatója egy online rendezvényen az Airways Magazine tudósítása szerint azt állította, hogy ők lesznek az első üzembe állítói a 777-9-esnek, az első három példányt már 2023-ban átvehetik.

Mint arról már beszámoltunk, a vezérigazgató a minap azt is sürgette, hogy az új generációs 777-szériából készüljön áruszállító változat is, a hajtóműveket gyártó General Electric-től pedig azt várja, hogy új technológiákat vezessen be a fogyasztáscsökkentés érdekében.

A 777-9-es prototípusának első felszállása (Fotó: Reuters)

Az első üzemeltető címéért még a Lufthansa is versenyben van, eddigi hivatalos álláspontjuk szerint 2023-ban ők kapják meg az első példányokat.

A Boeing tavaly július végén jelentette be, hogy a járvány, valamint az elhúzódó engedélyeztetési folyamat miatt a tervezettnél egy évvel később, 2022 végén adná csak át az első 777X-et, de az időpont azóta még tovább tolódott. Idén januárban már csak 2023 év végi átadással számolt a gyártó.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Akkor még arról szóltak a hírek, hogy az Emirates lesz a „szerencsés”, aki először teljesíthet kereskedelmi járatot az új generációs szélestörzsűvel. Tim Clark, a légitársaság elnöke azonban az utóbbi időben rendkívül szkeptikus volt. Egyrészt a megrendelt példányok egy részét Dreamlinerre szeretnék konvertálni, másrészt 2024-nél korábban nem számítanak a típus érkezésére.

Most a Simple Flyingnak úgy nyilatkozott: fogalmuk sincs, a 777X-program sorozatos késése miatt a Boeing mikor tudja átadni a megrendelt példányokat, 2023 vége, 2024, de akár 2025 is lehet belőle.