Tim Clark szerint az általa vezetett Emirates leghamarabb a 2023 márciusában végződő pénzügyi évében lehet újra nyereséges, de addig már nem lesz szükség újabb állami mentőövre. A vezérigazgató beszélt a Boeinget övező botrányról is.

A nyugdíjba vonulását a koronavírus-járvány miatt későbbre halasztó Tim Clark Emirates-vezér a Reutersnek nyilatkozva beszélt a cég anyagi helyzetéről. Megismételte az általa korábban elmondottakat, miszerint a légiközlekedés stabil felívelését kizárólag az oltóanyag megléte indíthatja be.

Az út még bukkanókkal teli, de tény, hogy a lakosság átoltottságának növekedésével lehet a visszarendeződésre számítani, nemcsak a repülésben, hanem a globális gazdaság minden területén is – hangsúlyozta.

Forrás: Emirates

A légitársaság jelenleg a 115-ből 17 Airbus A380-ast, és a 160-ból 137 Boeing 777-est használ, de Clark ismét azt mondta, hogy idén év végére várhatóan minden repülőgépük visszaáll a forgalomba.

Legutóbb a Bloombergnek nyilatkozva is azt mondta, hogy 2021 végén, legkésőbb 2022 elején várható ez.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A légitársaság a múlt héten nagyjából 120 célállomásra repült, míg a járvány előtt 157 repülőtér volt elérhető hálózatában. Most a járatsűrűség a korábbinál jóval alacsonyabb, és több útvonalon ugyan utasszállító gépek repülnek, de csak árut szállítanak.

Az Emirates az első fél évben 3,4 milliárd dollár adózott veszteséget jelentett, és a márciusban végződő pénzügyi évben is jelentős mínuszra számít. Clark úgy gondolja, a 2023 március végével záruló pénzügyi év lehet az első, amelyben nyereséget termelnek.

Addig azonban az Emirates-nek jelen állás szerint nincs szüksége újabb kormányzati segítségre, a már megítélt 2 milliárd dollár értékű mentőövön kívül.

A dubaji légitársaság a járványig minden évben nyereséget tudott termelni, bár ennek mértéke az utóbbi években folyamatosan csökkent.

Tim Clark a Reutersnek adott interjú második anyagában a Boeinget övező botrányról is beszélt. Szerinte a gyártónak mélyen magába kell néznie, amit meg is tett, és komoly, transzparens változtatásokra lesz szükség a vezetésben, hogy a piac és az utazóközönség újra bízhasson benne.

Hozzátette: mindent meg kell tennie a Boeingnek azért, hogy véghez vigye a szükséges változtatásokat, mert csak így nyerheti vissza az emberek bizalmát.