Egyre közelebb kerülhet egymáshoz az Emirates és a Flydubai: a codeshare megállapodások és menetrend-összehangolás után a nagy testvér a kisebbik gépparkját használná a hálózata újraindításához.

A lehetőségről Adnan Kazim, az Emirates értékesítési vezetője beszélt a CNBC Arabiának. Az Aero.de által szemlézett hír szerint az eddigi szoros együttműködést gyakorlatilag összeolvadás követné.

„A Flydubai nagyon fontos pillére az Emirates-nek” – fogalmazott, hozzátéve, hogy mindkét légitársaságnak fontos lenne az előnyök kiaknázása.

Boeing 737 MAX a flydubai festésében. (Fotó: Boeing)

Mivel az Emirates-nek egyetlen keskenytörzsű gépe sincs, a hálózat nagyobb részét azért sem tudja újraindítani, mert nincs akkora igény, amely indokolná a szélestörzsűek bevetését.

Itt jöhet képbe a Flydubai és annak 737-esei, ezeket felhasználva az Emirates ugyanis jóval nagyobb ütemben tudná újraindítani a közlekedést a hálózatán, a kereslethez igazodó kisebb kapacitással.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem mellesleg ezzel a Flydubainak is segítenének, mert az 51 gépből álló flotta jelentős része most is kényszerpihenőn van. A társaság június végén kezdett el újra repülni, 24 célállomása vált ismét elérhetővé.

A két társaság 2017-ben kötött codeshare megállapodást, és – ha már ugyanaz a tulajdonos – a menetrendet is némileg összehangolták, sőt, több útvonalon is harmonizálták a hálózatot.

Forrás: Emirates

Az Emirates éppen tegnap állította vissza első két Airbus A380-asát a forgalomba, mint arról beszámoltunk, Londonba és Párizsba is a Superjumbókkal közlekedett. Mai bejelentése szerint újabb négy városba indulnak el júliusban a járatok (Teherán, Kanton, Addis Ababa és Oslo).

A budapesti járat jelen állás szerint csak szeptembertől indulhat újra.