Az amerikai gyártó bejelentette, hogy Washington külvárosába, a virginiai Arlingtonba költözteti globális központját és felső vezetését. A cég a napokban súlyos kritikát kapott egyik legnagyobb ügyfelétől.
A Boeing május 5-én jelentette be a The Wall Street Journal értesülésére reagálva, hogy azonnali hatállyal az USA fővárosa mellé költözteti Chicagóból a vállalat felső vezetését. A Flightglobal cikke szerint a cég globális központja a virginiai Arlingtonban működik majd, ahol a hadi- és űrtechnikai részlege is található, a régióban ezen felül egy fejlesztési központ létrehozását tervezik.
A költözés stratégiaváltást is jelez a gyártónál, amely 2001-ben helyezte át a felső vezetést a cég fő gyártóüzemeinek otthonául szolgáló seattle-i térségből a befektetői körökhöz közelebbi Chicagóba.
Az eddigi központot több elemző elefántcsonttoronyként jellemezte, amely a vezetést izolálta a gyártási funkcióktól és az üzemekben tapasztalt problémáktól.
A Flightglobal idézi Richard Aboulafia légiipari elemzőt, aki szerint elszalasztott lehetőség a Washington mellé költözés, mert inkább Seattle-be kellett volna visszatérnie a központnak, hogy a kereskedelmi repülőgépek területén lévő problémák megoldása iránti elköteleződést demonstrálhassák.
A Chicagóban kapott adókedvezmények tavaly jártak le, emellett pedig a költözés azért sem meglepetés, mert elemzők szerint az elmúlt 20 évben kialakított, a részvényesek és befektetők érdekeit a végletekig kiszolgáló vezetési struktúra és vállalati kultúra csődöt mondott, amely a 737 MAX katasztrófákban és a cég mostani súlyos gyártási problémáiban csúcsosodott ki.
A Boeing közleménye szerint az Arlingtonba költözéssel a vállalat menedzsmentje közelebb kerül a fontos ügyfelekhez és egyéb érdekeltekhez. A közlés megjegyzi: a gyártó védelmi, űripari és biztonsági divíziójának központja, valamint számos fejlesztési és támogató funkció most is ezen a helyszínen működik.
Az amerikai gyártó éppen a napokban kapott súlyos kritikát az egyik legnagyobb ügyfelétől a Reuters híre szerint.
Domhnal Slattery, a világ második legnagyobb lízingcége, az Avolon vezetője ugyanis egy konferencián azt mondta, hogy a Boeing „eltévedt”.
A gyártónak új vezetésre, friss vízióra lenne szüksége ahhoz, hogy a megújulást akadályozó hibás vállalati kultúrát kijavítsák, és alapjaiban újragondolják a stratégiai helyüket a piacon – tette hozzá, hangsúlyozva: bízik abban, hogy a vállalat meg tudja oldani a problémáit.
Az amerikai gyártó minden fő típusánál komoly kihívásokkal és súlyos problémákkal küzd, a 737 MAX 10 tanúsításáról, a Dreamlinerek gyártási problémáiról, illetve a 777X program csúszásáról és az ezekből következő pénzügyi gondokról az elmúlt hetekben bővebben is hírt adtunk.