A Deutsche Aircraft legújabb tervei szerint 2025 második negyedévében gördül ki az új generációs regionális turbólégcsavaros D328eco prototípusa a gyárból, a típus forgalomba állítása viszont 2028-ra csúszik.
A német repülőgépgyártó a jövő év végére tervezi a D328eco szűzrepülését, az új generációs regionális turbólégcsavaros repülőgép TAC 1 jelű prototípusának összeszerelését idén év elején kezdték meg.
A vállalat legfrissebb tanúsítási és gyártási ütemterve szerint a típus forgalomba állítása viszont tovább csúszik, a nyáron bejelentett 2027 végi céldátum 2028-ra módosult.
A mintegy 40 utas szállítására képes, de áruszállításra és egyéb célokra is használható turbólégcsavaros típus forgalomba állításának eredeti céldátuma 2025 volt, amelyet két évvel ezelőtt 2026 második felére halasztottak. A német gyártó akkori közlése szerint az ütemterv igazodik a megváltozott szabályozási környezethez, a halasztásról az ügyfelekkel és a potenciális üzemeltetőkkel, valamint a beszállítói lánccal történt egyeztetést követően döntöttek.
A Deutsche Aircraft mögött álló befektetői csoport még 2019-ben jelentette be, hogy újraindítaná az 1991 és 2000 között gyártott Dornier Do-328 regionális turbólégcsavaros típus programját.
Az eredeti változathoz képest a típus törzsét meghosszabbítják, így növelve a befogadóképességet. A gépet Garmin G5000-es repüléselektronikai rendszerrel és Pratt & Whitney Canada PW127XT-S típusú, fenntartható üzemanyaggal (SAF) is működtethető hajtóművekkel szerelik fel, így csökkentve a károsanyag-kibocsátást.