Az Antonov An-225 Mrija pilótája, aki évek óta oszt meg videókat, legfrissebb felvételében azt állítja: az Antonov Airlines menedzsmentje is hibás abban, hogy komoly károkat szenvedett a világ legnagyobb áruszállító repülőgépe.
Dmitro Antonov kapitány, az egyetlen példányban létező Antonov An-225 Mrija világszerte ismert pilótája hibásnak tartja munkáltatója, az Antonov Airlines menedzsmentjét is abban, hogy a Kijev melletti hosztomeli repülőtéren nagyon komoly – vélhetően javíthatatlan – sérüléseket szenvedett a világ legnagyobb repülőgépe.
A kapitány azt állítja, hogy a légitársaság vezetését már január végén figyelmeztette a NATO és a SALIS-program (Strategic Air Lift International Solution) vezetése, hogy helyezzék biztonságba az egyedi repülőgépet a háború veszélye miatt.
Álláspontja szerint az An-225-öst, a pótalkatrész-készletet és a repülőgép személyzetét át lehetett volna telepíteni a németországi Lipcsébe, ahol a cégnek egyébként is működik bázisa, vagy a lengyelországi Rzeszów repülőterére. Mint megjegyzi, a légitársaság felső vezetése a háború kitörése előtt két héttel átköltözött a lipcsei irodába.
Azonban a légitársaság menedzsmentje a Kijev melletti bázisán tartotta a gépet, amelynek hajtóműveit állítólag karbantartották a háború február 24-i kitörésekor, bár erről a pilóta nem tett említést.
Ha igaz a karbantartásról szóló információ, az első figyelmeztetéstől számítva akkor is közel egy hónapja lett volna a vállalatnak arra, hogy külföldre menekítse az egyedi repülőgépet.
A kapitány mindenesetre bízik abban, hogy az An-225-öst megjavítják vagy újjáépítik, bár az állapotát csak akkor lehet majd pontosan felmérni, ha az Antonov szakértői bejutnak a jelenleg az orosz csapatok által ellenőrzött reptérre, és meg tudják vizsgálni.
A cégvezetésnek a jelek szerint nem tetszett Antonov kapitány március 18-án közzétett videója, mert felszólították, hogy törölje azt. A következő nap közzétett v-logjában már arról adott hírt a pilóta, hogy megfenyegették, és a céges telefonját letiltották.