Az első olyan turbólégcsavaros típus lett a Dash 8 Q400, amely megfelel az ICAO legszigorúbb zajkibocsájtási kategóriájának, a London Cityből való felszálláskor mindössze 3,92 négyzetkilométert érint a zajszennyezése.
A De Havilland által a Bombardier-től átvett kanadai típussal nemrég végezték el az ENSZ repülésbiztonsági szervezete, az ICAO által támasztott legszigorúbb, Chapter 14 követelmény szerinti újratanúsítást – ez megfelel az USA Szövetségi Légügyi Hivatalának Stage 5 szabályrendszerének.
A vállalat közleménye szerint az új sztenderd teljesítését igazoló dokumentumot augusztus végén bocsájtotta ki az illetékes hatóság, ezzel a Dash 8 Q400 lett nem csak az első turbólégcsavaros, de az első regionális repülőgép is, amelyet a legcsendesebb kategóriába soroltak be.
Ráadásul a Dash 8-as magasan túlteljesíti a normákat, 7,65 helyett mindössze 3,92 négyzetkilométeres területet érint a zajszennyezése felszálláskor.
Ez a London City repterére vonatkozó adat, más reptereken ez valamivel több lehet, mivel az angol főváros szívében fekvő, főleg üzleti utasokat kiszolgáló légikikötőben meglehetősen egyedi eljárásokat kell alkalmazni felszálláskor, a sűrűn beépített környéken lévő magas épületek miatt.
A hat lapátos légcsavarok és Pratt&Whitney Canada PW150A hajtóművek párosítása ismét bizonyította időtállóságát, emelte ki a De Haviland közleménye.
Az extra csendes üzemelés pillanatnyilag nagy piaci előnyt jelent a gyártónak, ugyanis még hosszú ideig bármilyen, szigorú zajkorlátozással rendelkező reptéren módosítások nélkül leszállhatnak a már forgalomban lévő példányok, amelyek szerte a világon népszerűek a légitársaságok körében.
Idén év végétől viszont minden újonnan forgalomba álló típusnak teljesítenie kell a Chapter 14 követelményeit.