Az eddig megvizsgált Boeing 737 NG családba tartozó repülőgépek közel öt százalékánál találtak repedéseket a gépek törzsét és szárnyait összekötő egyik teherviselő elemnél.

A Boeing közlése szerint világszerte 810 Boeing 737 NG-t vizsgáltak át a légitársaságok és ebből 38 példányon találtak repedéseket.

A repülőgépek törzsét és a szárnyait összekötő villa-szerű teherviselő alkatrészen jelentkezett az idő előtti probléma, az érintett gépeken el kell végezni hibás alkatrészek javítását, vagy cseréjét – írta a Reuters.

Az úgynevezett „pickle fork” alkatrésznek a repülőgép teljes élettartamát, mintegy 90 ezer ciklust ki kellene bírnia repedések nélkül.

Grafika: Boeing

Szerdán a Southwest Airlines és a brazil Gol Linhas Aereas legalább 13 Boeing 737 NG-t állított le, miután a hatóságok sürgős átvizsgálást rendeltek el a típuson.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Amint korábban megírtuk, az FAA múlt heti közlése szerint az üzemeltetőknek az USA-ban 165 korosabb példányt kell haladéktalanul átvizsgálni. Az American Airlines és a United Airlines érintett repülőgépein nem találtak repedéseket.

Azokon a repülőgépeken, amelyeken repedéseket találnak, egy iparági elemző szerint mintegy 60 napig tart a javítás, ennyi időre ki kell vonni őket a forgalomból.

A pickle fork (narancssárga) és a csatlakozó elemek (Forrás: pprune.org)

Október közepe és december közepe között a vizsgálatok miatt mintegy 4 százalékos kapacitáskiesésre számíthatnak az üzemeltetők a probléma miatt.

Az FAA közlése szerint az alkatrész hibája miatt veszélybe kerülhet a repülőgép strukturális integritása, amely akár a gép feletti irányítás elvesztését is eredményezheti.

Az FAA utasítása szerint a már több mint harmincezer ciklust teljesített gépeken hét napon belül, a 22 600 és 29 999 ciklus közöttieknél pedig ezer repülési cikluson belül el kell végezni a szükséges ellenőrzéseket.