Megjósolhatatlan, miként fog alakulni a koronvírus-járvány Európában, ezért a Ryanair legnagyobb félelme, hogy lesz második hullám, de a cég reméli, hogy az elsőhöz hasonló mértékű lezárások nem lesznek.
Lapunkhoz eljuttatott negyedéves pénzügyi jelentésében arról írt a Ryanair, hogy senki nem tudja, meddig kell a pandémiával számolni, és annak pontosan milyen hatásai lesznek.
Az első hullám 4 hónapos teljes lezárást hozott, a Ryanair pár repatriációs, gyakorló- és cargo-járatot teljesített csak, utasforgalma a június 30-án végződött negyedévben alig 500 ezer volt, a bevétel 95 százalékkal, 2,2 milliárd euróval 125 millióra csökkent. Az időszakot a diszkont légitársaság 185 millió euró veszteséggel zárta.
A lezárás fokozatos feloldásával júniusban az előzetesen tervezett járatok 40 százalékát teljesítették, szeptemberre ez az arány elérheti a 70 százalékot, a járattörlésekkel érintett utasok 90 százaléka július végéig visszakaphatja a pénzét.
Bár a légicég folyamatosan tárgyal a repülőterekkel az újraindulásról, az év végére így is a tavalyinál 60 százalékkal alacsonyabb, nagyjából 60 milliós utasforgalomra számít.
A Ryanair ismét felemelte szavát a versenytársainak biztosított, szerinte tiltandó állami támogatás ellen, mondván versenytorzító a hatása. Alacsony költségszintjében bízva a cég reméli, hogy jó esélye lesz a hálózat fokozatos bővítésére.
Ebben lehet majd segítségükre a Boeing 737 MAX 200 is, az első példánynak több mint egy éve meg kellett volna érkeznie. A gyártótól kapott információk alapján a Ryanair most azzal számol, hogy még az év vége előtt megérkezhet az első példány, és a jövő nyári menetrendi időszakban már 40 új generációs 737-est üzemeltethet.
Előrejelzésében a légitársaság reményét fejezte ki, hogy az unió nemzetállamai az eddigi tapasztalatokat felhasználva olyan intézkedéseket tudnak bevezetni, amelyek mellett nincs szükség újabb lezárásokra. Ennek ellenére a légitársaság legnagyobb félelme továbbra is az októberi influenzaszezonnal esetleg együtt érkező második koronavírus-hullám.