Egyre több légitársaság áll le, ahogy az országok felfüggesztik a nemzetközi repülőjáratok fogadását, vasárnap Katar tiltotta meg a beutazást, bár átszállni engedi az utasokat. A hétvégén Lengyelország után Csehország, Lettország, Dánia, Spanyolország és Norvégia is zárta határait, így a Smartwings és a Czech Airlines, a Lauda, az Air Baltic, valamint a Scandinavian is szünetelteti járatait.
Vasárnap este Katar is bejelentette, hogy döntése értelmében megtiltják szerdától (március 18-tól) egyelőre két hétig, hogy más országok állampolgárai belépjenek az országba, átszállni azonban lehetséges a dohai reptéren. Emellett mintegy 20,5 milliárd USA-dolláros gazdaságélénkítésbe kezd az ország a Reuters friss híre szerint.
A Qatar Airways nem állt le, az erről felröppent információk nem bizonyultak igaznak, ahogy a szintén hírbe kevert Emirates is folytatja üzemelését.
A sort pénteken Lengyelország kezdte, a nemzetközi légiforgalom tilalmának hatására a LOT Polish Airlines minden külföldi járatát leállította. Dánia volt a következő, de a nemzeti légitársaság szerepét betöltő SAS Scandinavian akkor még nem lépett. Csehország még pénteken zárta le határait, ezt követően a Smartwings és a Czech Airlines minden járatát törölte.
Az MTI szerint szombaton Norvégia és Spanyolország is jelezte, hogy megtiltja a külföldi állampolgároknak az országba való belépést: a döntés a brit Jet2 több, spanyol nyaralóhelyre érintő járatát út közben érte, ezek a gépek visszafordultak az Egyesült Királyságba. Az Iberia nem közölte, hogy kapacitása hány százalékát vonta vissza. Ekkor jelezte Lettország is, hogy lezárja a határokat, az Air Baltic minden baltikumi bázisáról felfüggesztette az üzemelést, a teljes légitársaság leállt.
A Lauda a Facebookon jelezte, hogy minden járatát szünetelteti, a hétvégén Londonba, Dublinba, Brüsszelbe és Stuttgartba repülnek, de minden mást leállítanak.
Miután az északi országok közül kettő is határainak lezárásáról döntött, a Scandianvian vezérigazgatója, Rickard Gustaffson sajtótájékoztatón jelentette be, hogy gyakorlatilag a teljes cég felfüggeszti az üzemelést, néhány járat marad csak, amelyekkel a skandinávok hazatérhetnek külföldről.
A légitársaság ezzel összefüggésben a dolgozóinak 90 százalékát, közel 10 ezer embert elbocsátott.
A KLM a hírek szerint 2000 embert bocsát el, az Air France a Le Monde szerint dolgozói 80 százalékát részmunkaidőben foglalkoztatja tovább, az American Airlines a nemzetközi kapacitás 75 százalékát vonta vissza, a Turkish Airlines a török kormány döntése értelmében kilenc európai országgal szünteti meg az összeköttetést (Németország, Franciaország, Spanyolország, Norvégia, Dánia, Belgium, Svédország, Ausztria és Hollandia).
A Lufthansa honlapján elérhető tájékoztatás szerint a 600 millió eurós tőkeemelés után további 800 milliós forrásbevonáson dolgozik, jelenleg 4,2 milliárd eurós szabad készpénzállománya van. A tavalyi évet egyébként a friss adatok szerint 2 milliárd eurós üzemi eredménnyel zárta a vállalat. A részleteket március 19-én közlik.
Az Eurocontrol adatai jól példázzák, hogy hol tart most az európai légiközlekedés.
Az európai forgalom átlagosan 17,3 százalékkal volt alacsonyabb pénteken, mint egy évvel korábban, Olaszországban 77, Németországban 30 százalékkal volt kevesebb a járatok száma.
Légitársasági bontásban az Alitalia 77, a Lufthansa-Swiss-Austrian átlagosan 40, a Ryanair 28 százalékkal üzemltetett kevesebb járatot, mint egy évvel korábban.
#COVID19 – Sat 14 March – significant reductions by airlines across their networks:Al Italia -77%Lufthansa –…
Közzétette: EUROCONTROL – 2020. március 15., vasárnap