Harminc darab Boeing 787-10X-re kötött előfoglalást a Singapore Airlines. Ezzel a délkelet-ázsiai légitársaság lehet a leghosszabb törzsű Dreamliner bevezetője. A Boeing formálisan ugyan még nem indította útjára a programot, de az előrendelés igencsak ösztönzőleg hathat a gyáriakra nézve.
Megvan a Boeing 787-10X első megrendelője. A Singapore Airlines (SIA) tegnap jelentette be, hogy mintegy 17 milliárd dollár értékben vásárol legújabb generációs szélestörzsű repülőgépeket.
Az Airbus és a Boeing egyenlő arányban osztozhat a SIA rendelésén, mivel a 30 darab Dreamliner mellett ugyancsak 30 darab A350-900XWB-re is igényt jelentettek be a szingapúriak. Igaz, az Airbus kompozit típusára további 20 gépre szóló opciós jogot is kötöttek, amelyre előrebocsájtották, lehetséges hogy a még nagyobb A350-1000XWB-re lesz lehívva.
Az A350XWB prototípusa várhatóan az idén nyáron teljesíti első felszállását. A leghosszabb törzsű Dreamliner programjának indításáról azonban egyelőre még nincs végleges döntés a Boeingnél. Mindenesetre a SIA 2018/2019-ben kezdődő szállítással számol a 787-10X-et illetően. Az Airbus pedig már 2016/2017-ben megkezdi a most megrendelt eXtra-Wide-Body típusainak átadását.
A hajtóműválasztást illetően a képlet egyszerű, mivel az A350-eshez kizárólag a Rolls-Royce Trent XWB áll rendelkezésre, míg a legnagyobb Dreamlinerhez egyelőre nincs konkrét választási lehetőség. A legnagyobb 787-es típusról annyit érdemes tudni, hogy maximális utaskapacitása körülbelül 30 fővel lesz nagyobb, mint a típuscsalád közepes törzshosszúságú tagjáé, a tervek szerint 2014-ben, az Air New Zealandnál debütáló 787-9-esé.
A Singapore Airlines egyébként már korábban elkötelezte magát az A350XWB mellett. A mostani igényükkel összesen 70 darabra nőtt az A350-esre vonatkozó fix rendelésállományuk. A légitársaság tájékoztatása szerint az A350-900XWB-ket közép-, és hosszú távú járatokon is, míg a Boeing 787-10X-et inkább csak középhatótávú útvonalakon készülnek üzemeltetni.