A Southwest Airlines pilótái szerint legkorábban jövő januárban, legkésőbb márciusban térhet vissza a Boeing 737 MAX. A Ryanair vezetője is 2020 eleji visszatérésre számít Európában.
A Bloomberg gazdasági hírügynökség Greg Bowent, a Southwestnél működő pilótaegyesület elnökét idézve azt írta, 40-60 napra lesz majd szükségük a gépek újbóli forgalomba adásához az Egyesült Államok légiközlekedési hatóságának döntése után, amikor a szervezet újra kiadja majd a 737 MAX légialkalmassági engedélyét.
Jon Weaks, a szakszervezet elnöke szerint legkorábban januárban, legkésőbb márciusban repülhetnek a cég színeiben újra a 737 MAX-ok.
A Southwest most azzal számol, hogy a Szövetségi Légügyi Hatóság (FAA) még Hálaadás előtt (november 28.) újra zöld utat ad a típusnak.
A Boeing ennél korábbi dátumokkal tervez, a negyedik negyedév elején (októberben) szeretnék, ha a hatóság az Egyesült Államokban újra forgalomba engedné a fél éve repülési tilalom alatt lévő 737 MAX-ot.
A gyártóvállalat ugyanakkor még nem nyújtotta be az FAA-nek a végleges javítási csomagot jóváhagyásra.
Greg Bowen azt mondta, egyelőre a Boeingre és a hatóságokra várnak további információért, és csak ezek birtokában tudnak pontosabb becslést adni a forgalomba való visszaállás várható dátumáról.
A Southwest szakszervezete úgy látja, a szoftvermódosítások után a berepülés még legalább egy hónapig nem indulhat el.
Eközben a Flightglobal szerint Michael O’Leary, a Ryanair vezetője Londonban amellett, hogy frusztráltságának adott hangot, azt mondta, 2020 elejével számolnak. Mint kifejtette: amiatt aggódik, hogy az új gépek érkezése jelentősen lassítja a Ryanair nyári terjeszkedését.
Megemlítette, hogy az olyan helyzeteket, mint a Thomas Cook csődje, szeretnék kihasználni, és nem lassabban, hanem gyorsabban akarnak bővülni.
Mindezek mellett O’Leary bízik abban, hogy Európában 2020 elején már repülhetik a MAX variánsokat.
A cégvezető megjegyezte: újabb elbocsátásokkal járhat, ha ezek a tervek túl optimisták lennének.
O’Leary terveit egyedül a Szövetségi Légügyi Hatóság és az Európai Repülésbiztonsági Hivatal (EASA) húzhatja keresztbe azzal, hogy a most felvázolt menetrendhez képest csúszni fognak az engedélyezéssel. Az EASA korábban ugyanis már jelezte: ragaszkodnak a saját eljárásukhoz, és nem veszik át automatikusan az amerikai hatóság döntését, így Európában vélhetően az Egyesült Államokhoz képest csak később állhat újra szolgálatba a Boeing 737-esének legújabb variánsa.