Folytatódik a US Airways és az American Airlines összeolvadása, amelynek következő fázisaként a US Airways elhagyja mostani légiszövetségének, a Star Alliance-nak a kötelékét, hogy csatlakozzon a oneworld szövetség tagjai közé. A szövetségi váltás 2014. március 31-ei időponttal válik érvényessé.
Brazil taggal bővül a oneworld légiszövetség
2014. március 30-án szállnak fel utoljára a Star Alliance keretei között a US Airways járatai, köztük az US Airways Express leányvállalat által közlekedett útvonalak is, amelyek a következő napon már a konkurens szövetség színeiben folytatják pályafutásukat.
Mindaddig, míg a két amerikai óriás-légitársaság fúziója nem fejeződik be, a US Airways és annak regionális fuvarozója az American Airlines partner vállalataként lesz jegyezve a szövetségen belül. Ez alatt az időszak alatt a két fuvarozó törzsutas-programja ugyanúgy, párhuzamosan fog üzemelni, valamint a oneworld összes szolgáltatása és előnye is elérhető lesz az újonnan csatlakozó amerikai légitársaság számára.
A US Airways Dividend Miles törzsutaskártya tulajdonosai március 31-étől a oneworld program keretében folytathatják mérföldjeik gyűjtését, valamint a Dividend Miles Chairman, Platinum és Gold tagok számára közel 600 repülőtéri váróterem használata válik elérhetővé világszerte.
A Chairman státusszal rendelkezőknek a legmagasabb, Emerald szintű, míg a Platinum és a Gold szintet elért ügyfeleknek a Sapphire tagság jár együtt a szövetségi csatlakozással, amelyhez a már említett időponttól újonnan elkészült kártya is tartozik majd.
A oneworld légiszövetség útvonalhálózata 60 új célállomással bővül, többek közt az Egyesült Államokban, azonban három kanadai és egy mexikói úti cél is elérhető lesz a oneworld ügyfelei számára. Ezek között említhető Charlotte, Philadelphia, Phoenix is.
Igencsak rögös utat jár be az American Airlines és a US Airways az egyesülésük során, hiszen sokáig nem engedélyezték a cég fúzióját, hiszen az indoklás szerint egy ilyen cselekmény drasztikusan visszaszorítaná a versenyhelyzetet, és létrehozná a világ legnagyobb légitársaságát. November közepén, néhány, a piaci verseny fennmaradását biztosító megkötéssel azonban engedélyezték az összeolvadást.
Az USA ötödik legnagyobb légifuvarozója, a US Airways több, mint 200 desztinációra közlekedik, összesen 30 országba, mindezt 625 repülőgép segítségével. Ezek az igáslovak a közeljövőben az American Airlines színeiben folytathatják pályafutásukat, csatlakozva egy 1500 példányszámú gépparkhoz.
Nemcsak a US Airways miatt lesz mérföldkő március 31. a oneworld számára, hiszen ugyanazon a napon tér át a szövetséghez a TAM légitársaság is, amely a LATAM csoport tagja. A latin-amerikai légivállalati csoport másik kiemelkedő tagja a LAN Airlines ugyancsak a oneworld kötelékét erősíti, ezért is döntött a brazil fuvarozó a Star Alliance-től való elválás mellett.