Az Airbus A321-esét, illetve a Boeing 737 MAX 9-esét is vizsgálja a lefelé terjeszkedő Malaysia Airlines, az új gépeket kínai útvonalakra állítanák be.

Fotó: Wikimedia commons | © AIRportal.hu

Fotó: Wikimedia commons

Az átszervezés alatt lévő Malaysia Airlines leköszönő vezetője, Christoph Müller erről a Bloomerg hírügynökségnek beszélt, elmondása szerint a rendelés bejelentése még hónapokat vehet igénybe, és körülbelüli darabszámot sem említett a hírügynökségnek.

Az Airbusok vétele azonban áttörést jelentene a toulouse-i cégnek, mert bár A380-ast is üzemeltet a maláj légicég, de a keskenytörzsű flotta csak 737-esekből áll.

A légitársaságot 2014-ben kezdték el átszervezni, miután két Boeing 777-esük is baleset miatt megsemmisült és több százan haltak meg. A Kuala Lumpurból Pekingbe tartó 370-es járatot teljesítő gépet egészében a mai napig nem találták meg, csupán néhány roncsdarab került elő, miután március 8-án eltűnt. Az Amsterdam-Kuala Lumpur (MH17) járatot pedig lelőtték az ukrán határ közelében júniusban.

Hirdetés

A légitársaság már a balesetek előtt sem volt a legjobb anyagi formában, de a katasztrófák után 1,5 milliárd dolláros kormányzati segélycsomagot kellett igénybe venniük, cserébe elkezdték a társaság átalakítását. Ennek részeként a Malaysia csak a londoni járatát tartotta meg az európaiak közül, kivonták a 777-eseket a flottából és elbocsátották dolgozóik egyharmadát, mintegy hatezer embert.

A jelenlegi vezető, Christoph Müller áprilisban mondott le posztjáról. Korábbi tervei szerint a Malaysia Airlinest a diszkontokkal is versenyképes légitársasággá alakította volna, elemzők azonban távozásával nem biztosak a megkezdett folyamatok sikeres lezárásában.

A Malyasian a struktúraváltás miatt több hosszútávú járatát is megszüntette, és inkább a saját régiójára koncentrál. Ennek keretében az amszterdami és a párizsi járat sem közlekedik már, Európába csak Londonba közlekednek.

Hirdetés