Az Airbus még csak belengette, de a JetBlue máris érdeklődik az A321LR-nél is nagyobb hatótávolságúnak mondott XLR verzió iránt, amellyel a népszerű nyugat-európai városokba repülne.

A Skift szerint az amerikai fapados társaságnak régóta dédelgetett terve, hogy Európába repüljön, ezzel felvéve a versenyt az izlandi WOW Airways-zel, és a Norwegiannel. Eddig azért nem lépték ezt meg, mert nem volt olyan géptípus, amellyel rentábilisan tudták volna a járatokat teljesíteni.

Bár az Airbus A321LR-je képes az Atlanti-óceán átrepülésére de hatótávolsága nem elég ahhoz, hogy minden tervezett célállomást elérjenek úgy, hogy keresnek is rajta. Miután a Reuters belengette az XLR verziót, Robin Hayes, a JetBlue vezérigazgatója bejelentette: nem akar az Airbus döntése elé menni, de ha bejelentik az XLR verziót, akkor a JetBlue-t érdekelné a típus.

Egyelőre azonban még LR verziót vizsgálgatják, és úgy tudni, hogy jövő év elején rendelni is szeretnének belőle, bár az Airbus gyártási slotjai tele vannak, így legkorábban két év múlva vehetik át az első példányt. Eközben azonban a jetBlue-nak lenne ideje megkérni a szövetségi engedélyt a tengerentúli repüléshez, az eljárás a Skift szerint akár egy évbe is telhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Bár sz Airbus szerint az A321LR-ek képesek 4 ezer tengeri mérföldet repülni, a hatótáv sok mindentől, például időjárási körülményektől is függ, ezért is akarja magát az amerikai légitársaság bebiztosítani a még nagyov hatótávú gépek megvételével. Így egy Frankfurt-New York járat is teljesíthetővé válik akár egész évben.

Fotó: Airbus

Az Airbus egyébként a jövő hétre hívta össze Európai légiközlekedési szakújságíróit Toulouse-ba egy bemutatóra, nem lennénk meglepve, ha az XLR verziót mutatnák be. Munkatársunk a helyszínről tudósít majd.

 

A gyártó egyébként nem magától találta ki az XLR verziót, több ügyfele, így a Lufthansa is jelezte már igényét egy ilyen variánsra. Nem mellesleg ezzel akarnak borsot törni a Boeing orra alá, amely egyelőre saját belső vitáit folytatja le arról, hogy pontosan milyen tulajdonságai lesznek a 757-es utódjának.