Továbbra sem döntötte el az American Airlines, hogy mit kezd a 2007-ben megrendelt 22 darab A350-essel, de az opciók között szerepel az A330neókkal, vagy 9-es Dreamlinerekkel való kiváltása is.
Nagyon nem akaródzik az American Airlines-nak a korábban leadott A350 WXB flotta átvétele, de egyelőre se kiköpni, se lenyelni nem tudják az ügyet. Erről tanúskodik az is, hogy csütörtökön, a társaság éves pénzügyi jelentésének nyilvánosságra hozásakor Derek Kell pénzügyi vezető azt mondta, három opció is létezik a probléma megoldására. Az egyik, hogy átveszik az A350-eseket, a másik, hogy A330neókkal, a harmadik, hogy 9-es Dreamlinerekkel váltják ki a megrendelést.
Az American Airlines-nak az a baja az A350-esekkel, hogy a US Airways szerinte túl keveset rendelt meg belőlük, 22 gép üzemeltetése üzemméretben túl kicsi az Americannek, emellett pedig az Airbusokat nehezen tudják beilleszteni a Boeing flottába annak ellenére, hogy a dallasi cégnek már van 24 darab Airbusa: kilenc A330-300-as és 15 darab A330-200-asa is. Emellett azonban 127 darab Boeing szélestörzsű szolgál a flottában.
Az A330neók vétele azért lehetne ésszerű döntés a légitársaság részéről, mert ennek a típusnak a mostani változatát már üzemeltetik, így kellő tapasztalat gyűlt össze, és a 9-es Dreamlinerekkel is ugyanez a helyzet. Akármelyik típus is érkezik meg, azokat a 291 székes A330-300-asok kiváltására szánják.
A United Airlines hasonló problémával nézett szembe, de a chicagói cég végül úgy döntött, hogy a 35 darab megrendelt ezres A350-ek helyett a kisebb 900-as verzióból kérnek nagyobb kontingenst, összesen 45 darabra adtak le végül rendelést. A 2022-től érkező gépekkel a 200-as triplahaneteseket váltják majd.
Az American Airlines és a US Airways 2013-as összeolvadása után maradt meg az A350-es megrendelés, amelyet bár a US Airways adott le, most az American, mint közös utód görget maga előtt. Azóta többször is módosították a gépekkel kapcsolatos megrendelést: a 800-asokat 900-asokra cserélték és többször elhalasztották már az első példány érkezését. Az American Airlines nem szabott határidőt a probléma megoldására, az első gép mostani menetrend szerint 2020-ban érkezik meg.