Már nem értékesít jegyeket a 2020-as nyári menetrendi időszakra a Norwegian argentin leányvállalata. Sajtóértesülések szerint az egyik konkurens vásárolhatja fel a norvég diszkont dél-amerikai érdekeltségét.

A dél-amerikai Norwegian Air Argentina megtette az első lépést megszűnéshez vezető úton az Aviator portál cikke szerint.

Az argentin leányvállalat 2020. március 28. utánra már nem értékesít jegyeket.

Ugyanakkor hivatalos közleményt nem adott ki az anyavállalat a cég megszűnéséről, egyelőre inkább pénzügyi megelőző intézkedésnek tűnik az ezen dátum utáni foglalások leállítása, amivel a feltételezések szerint az argentin gazdaság mélyrepülését, és az előre jelzett erős árfolyam-ingadozás hatását szeretné ellensúlyozni a cég vezetése.

Illusztráció, a Norwegian egyik Európában használt Boeing 737-800-asa (Fotó: ifj. Kotulyák Tamás – AIRportal.hu)

A leértékelődött peso és az új kormányzat hivatalba lépése az eddiginél is rosszabb üzemelési környezetet teremtett az országban: például nemzetközi devizás tranzakciókat is csak külön engedéllyel hajthat végre bármilyen vállalat, így a Norwegian Air Argentina is. A helyzeten csak rontanak az emelkedő üzemanyagárak, a kedvezőtlen szabályozási környezet, valamint a magas reptéri adók és illetékek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Nem véletlen, hogy Argentínában a világon utolsók között jelentek meg a diszkont cégek. A piac átalakítását elvileg elősegíti, hogy már több ilyen üzleti modellel működő cég is jelen van az országban, bár eddig egyik sem tudott igazán nagy részesedést szerezni, a norvég alapítású légitársaság is mindössze hat útvonallal és három Boeing 737-800-asból álló flottával rendelkezik.

Emiatt más, jobb helyzetben lévő légitársaságok könnyedén a helyébe léphetnek, ha az anyavállalat úgy dönt, kivonul a piacról. Meg nem erősített információk szerint erre lenne is jelentkező: az egyik nagy konkurens, a Jetsmart lehet a Norwegian argentin leányvállalatának vevője.

A pénzügyi gondjai miatt komoly átszervezés alatt álló Norwegian a napokban jelentette be a Svédországból és Dániából kiinduló hosszútávú járatok megszüntetését, az alacsony keresletre és a Boeing 787-esek hajtómű-problémái miatti kapacitáshiányra hivatkozva.