A nem is olyan rég még a csőd elől menekülő Alitalia lehet az Air Malta kisebbségi tulajdonosa, az olasz légitársaság vizsgálja, hogy megvásárolja-e a máltai cég 49 százalékát – írta a Reuterts.
A hírügynökségnek nyilatkozó Cramer Ball vezérigazgató azt mondta, jelenleg azt vizsgálják, hogy mennyire lehetne összefésülni a máltai, súlyosan veszteséges légicég útvonalhálózatát az Alitaliáéval. Emellett arra is figyelemmel kell lenniük, hogy anyagilag mennyire megterhelő az akvizíció, illetve a terjeszkedési tervükbe mennyire illik bele az Air Malta hálózata.
A vezérigazgató a részesedés vásárlásának elehetőségével arra is célzott,hogy az európai piacon szükséges a további konszolidáció, magyarul úgy látják, hogy a független Air Maltának befellegzett. Az Alitaliának a dél-olasz összeköttetések érnék meg a szigettel, ezért erre a területre külön figyelmet fordítanak.
A Reutersnek nyilatkozó Zammit Lewis máltai turisztikai miniszter azt mondta, ha létre jönne az egyesülés, akkor az egyik légiszövetséghez sem tartozó Air Malta hozzáférne az Alitalia globális kapcsolataihoz, amelyet a Sky Team tagság, illetve az Etihaddal való üzleti kapcsolatok nyújtanak, ezen keresztül pedig a sziget turizmusa is fellendülne.
Maria Micallef, az Air Malta erlnöke a hírügynökségnek azt mondta, a tárgyalások egyelőre korai szakaszban vannak, de egy megállapodást már aláírtak az Alitaliával, és remélik, hogy a részletekről júliusig megállapodnak.
Felvásárolták, most felvásárolna az Alitalia
Az Alitalia és az Etihad 2014 augusztusában állapodott meg arról, hogy az abu-dzabi székhelyű légitársaság 49 százaléknyi részesedést vesz a milliárdos veszteségeket felhalmozó olasz légitársaságban 1,8 milliárd euróért, amelyért cserébe tőkét is emeltek a cégben. A tervek szerint az Alitalia jövőre már profitot termelhet.
Az 1973-óta üzemelő, jelenleg állami tulajdonban lévő Air Malta január elején jelentette be, hogy több európai járatát, így a budapestit is beszünteti átszervezések miatt. A március 31-ével zárult 2015-ös üzleti évet az Air Malta 24 millió eurós üzemi és 25,7 milliós adózott veszteséggel zárta, míg egy évvel korábban még „csak” 12 milliós veszteséget könyveltek el és árbevételük is a negyedével csökkent.