Az üzleti osztállyal berendezett 757-esekkel Párizs és New York között repülő La Compagnie döntött, a 737 MAX helyett Airbus A321neo-val újítja meg a flottáját. Az eddigi színvonal jelentősen emelkedik majd az új gépekkel 2019-től, mert vízszintes fekvőhellyé alakítható ülések, wifi és a legújabb fedélzeti szórakoztatórendszer lesz majd az Airbusokon.

Döntött a business-ülésekkel berendezett 757-esekkel Párizs és New York között közlekedő La Compagnie. A két öregedő gépét ugyanennyi Airbus A321neo-val váltja le 2019-től a „butik-légitársaságnak” is nevezett francia cég – írja az airwaysmag.com portál. A vállalat jó ideje vizsgálta az amerikai gyártó konkurens típusait is, amint azt lapunk is megírta.

A La Compagnie a 737 MAX 9 és a MAX 10 iránt is érdeklődött, ám végül az Airbus leghosszabb keskenytörzsűjének új generációja mellett döntött.

Korábban az alapító és egykori vezérigazgató, Frantz Yvelin arról beszélt, hogy semmiképp nem akarnak széles törzsű típust üzembe állítani, nem kívánnak „túl nagyot álmodni”. Az A321neo-kat teljes mértékben fekvőhellyé alakítható ülésekkel szerelik majd fel, és korszerű fedélzeti szórakoztatórendszer, valamint wifi is lesz bennük. Jelenleg, a 757-eseken csak 155 fokban dönthető székek és tabletek vannak.

Airbus A321neo a La Compagnie festésében. (Forrás: La Compagnie)

Arról egyelőre nem közöltek részleteket, hogy mennyi ülés lesz az új gépeken. A bérelt Boeing 757-eseiket 74 székkel berendezve működtetik, korábban azért nem teljesen vízszintessé alakítható üléseket szereltek be, mert Yvelin közölte, úgy 20 százalékkal kevesebb utas férne be, és a jegyáraikat ennek megfelelően ennyivel emelniük kellene, ami ellentétben állna az elérhető business-jegyekről szóló filozófiájukkal.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A portál emlékeztet arra is, hogy ez a döntés ismét világossá teszi az Airbus A321neo fölényét a keskenytörzsűek és szélestörzsűek közötti „piac közepén” (middle of the market, MoM). Korábban a Boeing 757-ese számított e szegmens főszereplőjének, ám mivel az amerikai gyár nem állt elő ennek új generációjával, a 737-esek továbbfejlesztett, MAX változatának leghosszabb verziói a jelek szerint nem győzték meg a légitársaságokat. Az Airbus A321neo-jának megrendelésszáma ugyanis többszörösen felülmúlja a 737 MAX 9-ét és 10-ét

Az XL Airways-szel 2016-ban egyesült La Compagnie vezetője, Laurent Magnin a cég közleménye szerint azért is döntött az A321neo mellett, mert hangsúlyozni szeretnék a franciaságukat, amely a nemzetközi utazókönzség számára olyan vonzó.