A Farnborough Air Show harmadik napján is csak a nagy repülőgépgyártók jutottak megrendelésekhez. Az Airbus ma ugyan csak egy darab bejelentést tett, de az mindjárt 62 darab A320neo eladásáról szólt, a Boeing több üzletkötést tudhat magáénak, de ez mindössze 35 darab repülőgép eladását jelenti, igaz ebből hat darab szélestörzsűre vonatkozik.
Legboldogabb az Airbus lehet Farnborough első napján
A három nap alatt eladott gépek darabszámát tekintve még mindig az Airbus vezet, a jelenlegi állás szerint 294 darab repülőgépet értékesítettek, míg a Boeing 251 darab repülőgép eladásával büszkélkedhet. Üzlethez jutott a Boeing áruszállító-konverziós programja is, összesen 10 gépre kaptak megbízást, melyből 4 767BCF, 6 darab pedig 737-800BCF.
A kisebb gyártók, köztük a Bombardier, az Embraer, Mitsubishi Aircraft, a Szuhoj és az ATR ma sem jelentettek be megrendelést, kérdés, hogy ők tartogatnak-e még meglepetést, vagy rossz szájízzel térnek haza.
Hatvankét darab A320neo-val bővít az Avianca Brasil
62 darab A320neo családba tartozó repülőgép megvásárlását véglegesítette az Airbus az Avianca és az Avianca Brasil légitársaságok legnagyobb részvényesével, a Synergy Aerospace Corporationnel. Az új generációs hajtóművekkel felszerelt keskenytörzsű Airbusok az Avianca Brasil flottájának megújításában és járathálózatának fejlesztésében játszanak majd fontos szerepet. Az Airbus ezzel átlépte a Latin-Amerikába értékesített repülőgépek számával az 1.000 darabos mérföldkövet.
Synergy Aerospace 2007 óta Airbus-ügyfél, akkor 10 daran A350 XWB-t rendeltek, majd később 20 darab A320-as családba tartozó gépet, 6 darab A330-200-ast és egy A330-200F áruszállító gépet.
Az Avianca Brasil jelenleg 40 darab keskenytörzsű Airbust és egy darab A330-200F repülőgépet üzemeltet.
Ma jelentette be a Wizz Air, hogy a Pratt & Whitney hajtóművét választotta tavaly a Paris Air Show-n megrendelt 110 darab A321ne repülőgépéhez. Az A321neo repülőgépek kiszállítása 2019-ben kezdődik.
A megállapodás további 90 darab A321neo repülőgépre is kiterjed, amelyekre a Wizz Air kötetlen vételi joggal rendelkezik, ezenkívül tartalék hajtóműveket is magában foglal.
A megállapodás értéke a jelenlegi listaárakkal számolva meghaladja a 2,5 milliárd dollárt, és a Wizz Air által 2015-ben aláírt A321neo vételi megállapodás keretében az Airbusnak fizetendő összeg részét képezi.
A megállapodás részeként a Wizz Air egy hosszú távú hajtóműflotta menedzsment programban is részt vesz a Pratt & Whitney partnereként, továbbra is biztosítva ezzel az új technológiás hajtóművek magas színvonalú karbantartását. Erről bővebben itt írtunk.
Húsz darab 737 MAX 8 vásárlását jelentette be a spanyol Air Europa
Húsz darab 737 MAX 8 megvásárlását jelentette be a spanyol Air Europa, a korábbi megrendelés eddig is szerepelt a Boeing könyveiben a vásárló megnevezése nélkül.
A spanyol légicég 2015-ben 14 darab Boeing 787-9 Dreamliner rendelt, mely spanyol cég részéről a legnagyobb szélestörzsű megrendelés volt a Boeing történetében . Az Air Europa jelenleg 22 darab 787-est üzemeltet, vegyesen a rövidebb -8-as és -9-es verziót is. A cég keskenytörzsű flottájában Boeing 737-800-asok repülnek.
Hat darab Dreamlinerrel bővít a kínai Ruili Airlines
Hat darab Boeing 787-9 Dreamliner megrendelését véglegesítette a kínai Ruili Airlines az amerikai gyártóval. Az üzlet értéke 1,59 milliárd dollár a jelenlegi listaárak szerint. A most megrendelt gépek lesznek a 2014. februárjában alapított légitársaság első szélestörzsű repülőgépei.
A cég jelenleg 9 darab Boeing 737NG repülőgépből álló flottával 16 belföldi úticélra repül Kínában. 2025 végére a cég célja, hogy 70 repülőgéppel rendelkezzen.
Kilenc darab 737-800-ast vásárol az Egyptair
Kilenc darab 737-800-as repülőgép megrendeléséről állapodott meg az Egyptair és a Boeing. Az üzlet értéke listaárakon 864 millió dollár. A megrendelés már eddig is szerepelt a Boeing könyveiben, de a vásárló kiléte eddig titok volt.
A repülőgépek közül nyolc darabot Dubai Aerospace Enterprise finanszíroz. A légitársaság jelenleg 20 darab 737-800NG repülőgépet üzemeltet.
Új megrendeléseket kapott a Boeing cargo-konverziós programja is
Tíz repülőgép áruszállítóvá alakítására kapott megbízást az amerikai gyártó Boeing Converted Freighters (BCF) programja négy különböző ügyféltől.
A bolgár Cargo Air, a kolumbiai Lineas Aereas Suramericanas (LAS) Cargo és az algériai Air Algerie is két-két-két 737-800 korábbi utasszállító repülőgép áruszállítóvá alakításáról írt alá szerződést. Egy magát megnevezni nem kívánó ügyfél pedig négy darab Boeing 767BCF gépet rendelt.
A Boeing februárban indította el a 737-800BCF programját, az első áruszállítóvá alakított repülőgépet 2017. végén adják át.