Airbus flottára váltást fontolgat a jelenleg csak Boeingeket használó Icelandair, a 757-eseket Airbus A321neók is válthatják.

A Flightglobal információi szerint bár az izlandi légitársaság elfogadott stratégiája szerint 50-re bővül a Boeing-flotta mérete 2025-re, közöttük 26 darab 737 MAX géppel, és a 757-eseket ezekkel váltanák ki, vizsgálják azt is, hogy a Boeing 737-esek mellett Airbus A321-esek is szolgáljanek-e.

Ebben az esetben felgyorsítanák az adatbázisok szerint 20 évesnél idősebb 757-flotta kivezetését, és így a teljes géppark megújítását.

Emellett a társaság azt is vizsgálja, hogy a teljes gépparkot Airbusra cseréli, de további részletekről az első negyedéves pénzügyi jelentésben nem számoltak be.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az Icelandair jelenleg 6 darab 737 MAX-ot birtokol, de a típusváltozat repülési engedélyének visszavonása óta ezek náluk is a földön állnak. Részben emiatt a csoport üzemi eredménye az első negyedévben 7 százalékkal csökkent, az adózott eredmény pedig a tavalyi 35 milliós veszteség után idén 55 milliósra emelkedett. A MAX-ok leállítása 3 millió USA-dollárjukba kerülhet, de ennek kompenzálásáról már tárgyalásokat kezdtek a gyártóval.

Az Icelandair a 737-esek és 757-esek mellett két darab 767-est is repül, a flotta átlagos életkora kicsivel meghaladja a 19 évet: a pár hónapos MAX-ek mellett ugyanis a 757-esek mind 20 év felett járnak már.