Közel 60 éve, 1962 óta nem volt példa arra, hogy a Boeing egyetlen új megrendelést sem szerzett januárban, de 2020-ban ez is megtörtént. Eközben az Airbus lemondásokkal együtt 274 gép gyártására szerződött az év első hónapjában.

Az Airbus több korábbi megállapodását véglegesítették 2020 januárjában, így a megrendelések bekerülhettek a könyvekbe. Ezek között szerepel az amerikai Spirit tavaly októberi szándéknyilatkozata száz darab A320neo családba tartozó gép rendelésére, amely mindhárom altípusra vonatkozik.

Emellett az Air Senegal Dubai Air Show-n rögzített 8 darabos A220-megrendelése, az Air Lease Corporation decemberben leadott, 50 A220-asra és 52 A321XLR-re vonatkozó vásárlási szerződése is most vált véglegessé. Idén aláírt vásárlásként a China Aviation Leasing Company (CALC) 40 darabos A321neo megrendelése említhető.

Lemondások nélkül 296, azokkal együtt 274 gép kelt el, míg egy évvel ezelőtt pont fordított volt a helyzet: az Airbus nem hogy nulla, hanem mínusz 13 géppel kezdte az évet. A Boeing akkor lemondásokkal együtt 45 példányra talált vevőt.

Az amerikai cég most annyival jobb helyzetben van, hogy legalább nem mondtak vissza egyetlen darabra vonatkozó szerződést sem.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A repülőgépek gyártását még van hová pörgetni, a karácsonyi leállás után az Airbus 31 gépet gyártott le, ez a kieső tiencsini kapacitás nélkül is alacsonynak mondható. Tavaly 39 repülőgépet adtak át üzemeltetésre, de a gyártási ráta év közben 60 darab körül alakult átlagosan.

A Boeing statisztikái szerint összesen 13 gép repült ki Everettből és Charlestonból, de ebből három harcászati feladatokra lett átalakítva. Tavaly ugyanilyenkor a Boeing 44 példány gyártását fejezte be.