Részben több korábbi szerződés mostani véglegesítése miatt jelentős megrendeléssel zárta a márciust a Boeing, bár csak 737-eseket adott el. Az Airbus inkább a gépek átadásában jeleskedett a harmadik hónapban és az első negyedévben is.

A Boeing adatai szerint az Alaska Airlines korábban már bejelentett megrendelését is most rögzítették a könyvekben, így néhány katonai felhasználású, 737-esen alapuló géppel megtoldva az amerikai gyártó 196 példány eladásával zárta márciust.

Fotó: AIRportal.hu

Az első negyedévben a lemondások és szerződésmódosítások nélkül számolva 282 repülőgépet adott el a vállalat.

Több mint 50 darab 737 MAX vételétől azonban elálltak az ügyfelek (egyebek közt a Turkish Airlines és a CDB lízingcég is), így idei nettó rendelésállománya 76 gépen áll március 31-én.

Az Airbus szolid eladási statisztikájában márciusban feltűnt egy ismeretlen vevő 20 darab A220-assal, érdekesség, hogy pár nappal később jelentette be az Air Canada újabb példányok vételét.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.
A légitársaságok az alacsony üzemanyagárak miatt és a kapacitásaik megfelelő kezelése miatt módosíthatták a megrendeléseiket (Fotó: Airbus)

Az Airbus emellett eladott még négy-négy A320neót és A321neót az Avolon lízingcégnek.

Az európai gyártónál az első negyedévben 100 gép vételét mondták vissza, így idei nettó rendelésállománya most mínusz 61 példányon áll.

Átadások terén mindkét gyártó jobban teljesített márciusban, mint egy hónappal korábban. A Boeing a februári 20 példány után ezúttal 29 repülőgépet tudott átadni üzemeltetésre, ebből 19 új generációs 737-es volt, a Singapore Airlines két 777-essel, a United két 787-essel, a Fedex két 767-essel, a UPS pedig egy áruszállító 747-essel lett gazdagabb.

Az idei első negyedév végéig a Boeing 77 gépet adott át üzemeltetésre, ebből 58 737-es volt, emellett hat 777-es, négy 767-es, két 787-es, egy 747-es és katonai 767-es került az üzemeltetőkhöz.

Az Airbus márciusban 71 repülőgépet adott át az ügyfeleinek, több mint kétszer annyit, mint egy hónappal korábban. Közülük 8 volt A350-es és 4 A220-as, a többit az A320-as család tette ki.

Az első negyedév végéig az Airbus 125 repülőgépet készített el, 9 A220-as, 10 A350-es és egy A330-as van ezek között, a fennmaradó 105 pedig az A320-as típuscsaládból került ki.