A járványból való kilábalás jeleként a szokásosnál mozgalmasabb hónapot zárt értékesítés és gépátadás szempontjából az Airbus és a Boeing is, bár negatívum mindkét gyártónál megfigyelhető.
Az európai repülőgépgyártó friss adatai szerint márciusban 104 új repülőgép gyártására szerződött le, de ezek közül csak az Iberia 3 gépes A321neo-megrendeléséről tudni, hogy ki kérte, a fennmaradó 101 gép jövendőbeli gazdája ismeretlen.
Mindegyik megrendelt gép az A320neo családba tartozik, szélestörzsűre nem sikerült vevőt találni.
Tavaly márciusban egyébként 28 eladott gép volt az Airbus mérlege.
Ennél azonban jobban fájhat az Airbusnak az, hogy 63 darab A330-900-as megrendelését mondta le az Air Asia X.
Az év első három hónapjában lemondások nélkül 253, azokkal együtt számolva 83 repülőgépet értékesített az Airbus, tízet leszámítva (3 darab A330-as és 7 darab A350-es) mind keskenytörzsű volt.
A Boeing az év harmadik hónapját a kimutatások szerint 53 darabos géprendeléssel zárta, 46 darab 737 MAX-ot kért a Delta és egy nem megnevezett vásárló, valamint a UPS kért még 6 darab 767-es áruszállítot.
Tavaly ugyanilyenkor 196 darab 737 MAX eladását könyvelhették el.
Az első negyedévet a Boeing 167 repülőgép eladásával zárta, a lemondásokkal együtt az állomány 76 példányon áll.
Átadásokban az Airbus újfent jobban teljesített amerikai versenytársánál, 63 repülőgép került az üzemeltetőkhöz, kilenc szélestörzsű (6 A350-es és 3 A330-as) mellett a többi keskenytörzsű típus volt.
A negyedévet 140 repülőgép átadásával zárta a toulouse-i székhelyű vállalat, egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 125 gép volt az egyenleg.
A Boeing márciusban 41 gépet adott át üzemeltetésre, három áruszállító 777-es és 767-es mellett a többi polgári és katonai felhasználású 737-es volt.
A negyedévet a társaság 95 repülőgép átadásával zárta a gyártó, ebben szélestörzsű csak áruszállító volt (6 darab), mivel 787-eseket továbbra sem tud átadni minőségi hibák miatt.
Egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 77 Boeing átadóját tartották meg.