A járványból való kilábalás jeleként a szokásosnál mozgalmasabb hónapot zárt értékesítés és gépátadás szempontjából az Airbus és a Boeing is, bár negatívum mindkét gyártónál megfigyelhető.
Az európai repülőgépgyártó friss adatai szerint márciusban 104 új repülőgép gyártására szerződött le, de ezek közül csak az Iberia 3 gépes A321neo-megrendeléséről tudni, hogy ki kérte, a fennmaradó 101 gép jövendőbeli gazdája ismeretlen.
Mindegyik megrendelt gép az A320neo családba tartozik, szélestörzsűre nem sikerült vevőt találni.
![](https://airportal.hu/wp-content/uploads/2019/08/airbus-a320-a321-torzsek-gyartosora-hamburg-2016.jpg)
Tavaly márciusban egyébként 28 eladott gép volt az Airbus mérlege.
Ennél azonban jobban fájhat az Airbusnak az, hogy 63 darab A330-900-as megrendelését mondta le az Air Asia X.
Az év első három hónapjában lemondások nélkül 253, azokkal együtt számolva 83 repülőgépet értékesített az Airbus, tízet leszámítva (3 darab A330-as és 7 darab A350-es) mind keskenytörzsű volt.
A Boeing az év harmadik hónapját a kimutatások szerint 53 darabos géprendeléssel zárta, 46 darab 737 MAX-ot kért a Delta és egy nem megnevezett vásárló, valamint a UPS kért még 6 darab 767-es áruszállítot.
Tavaly ugyanilyenkor 196 darab 737 MAX eladását könyvelhették el.
Az első negyedévet a Boeing 167 repülőgép eladásával zárta, a lemondásokkal együtt az állomány 76 példányon áll.
Átadásokban az Airbus újfent jobban teljesített amerikai versenytársánál, 63 repülőgép került az üzemeltetőkhöz, kilenc szélestörzsű (6 A350-es és 3 A330-as) mellett a többi keskenytörzsű típus volt.
A negyedévet 140 repülőgép átadásával zárta a toulouse-i székhelyű vállalat, egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 125 gép volt az egyenleg.
![](https://airportal.hu/wp-content/uploads/2020/04/boeing-gyar.jpg)
A Boeing márciusban 41 gépet adott át üzemeltetésre, három áruszállító 777-es és 767-es mellett a többi polgári és katonai felhasználású 737-es volt.
A negyedévet a társaság 95 repülőgép átadásával zárta a gyártó, ebben szélestörzsű csak áruszállító volt (6 darab), mivel 787-eseket továbbra sem tud átadni minőségi hibák miatt.
Egy évvel korábban ugyanebben az időszakban 77 Boeing átadóját tartották meg.