Az előző hónapokhoz képest a géprendelésekben és átadásokban is visszafogott teljesítmény jellemezte az Airbus és a Boeing működését.
Az Airbus esetében ez mindössze 22 gép megrendelését és 34 átadását jelentette.
Sőt, szeptemberhez képest visszamondtak 30 A320neót, így a nettó rendelésállomány szeptember végével 125 gépen állt, ez nyolccal kevesebb, mint egy hónappal korábban.
A megrendelők között szerepel a Jet2.com, amely 15 újabb példányt kért, illetve a Pegasus, a török fapados 6 darab A321neót rendelt. A Sky Express egy A320neo vételéről állapodott meg.
Az év eddigi részében törlések nélkül 292, azokkal együtt 125 gépnél jár az európai gyártó, de a most záruló Dubaji Légi Szalonon leadott megrendelések jelentősen javítják majd a mutatókat.
Az Airbus eddig októberben adta át a legkevesebb repülőgépet, az európai gyártónak össze kell szednie magát, ha teljesíteni akarja 600 példányos átadási célját. Szeptember végén 460-on állt a mutató.
A Boeing októberben összesen 10 gép eladásáról írt alá szerződést, a Maersk mellett egy nem megnevezett ügyfele volt, amely 10 darab 737 MAX-ot kért.
Mivel a Dreamlinerekkel kapcsolatos problémák továbbra is fennállnak, az amerikai gyártó továbbra sem tud egyetlen darabot sem átadni, így a katonai és üzleti felhasználású gépekkel együtt 27 példányt adtak át, ebből 18 737 MAX volt.
Az év eddigi részében a Boeing 268 repülőgépet gyártott le és adott át üzemeltetésre.
Ennek döntő többségét a már epkészült, de a repülési tilalom miatt át nem adott 737 MAX-ek tették ki.