Bár a hatóságok jóváhagyták a 737 MAX-en elvégzett módosításokat, és újra megkezdődhetnek az átadásai, a Boeing még a sikeres 787-eséből sem adott át múlt hónapban. Eközben az Airbus a korábbi hónapokhoz és a járványhelyzethez képest szélestörzsű típusai közül is szép számmal juttatott az üzemeltetőkhöz novemberben.
Az Airbus lapunkhoz eljuttatott kimutatása szerint az év tizenegyedik hónapját szerződéskötés nélkül zárta, sőt rendelésállománya hét példánnyal csökkent. Az év eddigi részében lemondásokkal együtt számolva 297 gépet értékesített az európai gyártó.
A cég ugyanakkor az átadások terén az elmúlt hónapokhoz hasonlóan jó teljesítményt nyújtott, összesen 63 gépe került az üzemeltetőkhöz, ebből 8 szélestörzsű volt: egy A330neo és hét A350-es került légitársaságokhoz. Tavaly novemberben 77 repülőgépet adott át át a gyártó. Az idei első 11 hónapban eddig összesen 477 repülőgép került új tulajdonosához.
A Boeing a Seattle Times adatbányászata szerint egyetlen új megrendelést sem gyűjtött, és újabb 30 darab 737 MAX vételétől álltak el az ügyfelek. Mindössze hét repülőgépet adott át üzemeltetésre, amelyek közül csak egy volt kereskedelmi típus.
Múlt hónapban még Dreamlinerből sem vettek át egyetlen példányt sem.
Az év eddigi részében összesen 118 repülőgépet adott át a Boeing, a lemondásokkal számolt rendelésállomány mínusz 1048 darabot mutat.
Mint megírtuk, a United veszi át az első újonnan legyártott 737 MAX-et, a gépet helyi idő szerint kedd délután kapta kézhez a társaság. A Boeing a múlt héten közölte, hogy 6-ről 5-re csökkenti a Dreamliner kibocsátási rátáját jövő év közepétől, a kereslet csökkenése miatt.