Az előző hónaphoz képest alig volt változás a két nagy gyártó versenyében, a Boeing több gépet értékesített, az Airbus viszont az átadásokban volt sokkal erősebb.

Az európai gyártó lapunkhoz eljuttatott statisztikája szerint a májust hét repülőgépre szóló megrendeléssel zárta, két A320neót kért a Volaris, öt A350-est a Lufthansa. A Reuters szerint a német légitársaság ugyanakkor három gép vételét visszamondta, így nettóban, gyakorlatilag csak kettővel több XWB kerül majd a német légicéghez.

Más megrendelést nem mondtak vissza, így az Airbus idei, eddigi rendelésállománya a lemondások nélkül 94, azokkal együtt számolva mínusz 31 gépen áll.

Az Airbus májusban kereken 50 repülő gyártását zárta le az átadással, egy A380-ast, három A350-est és egy A330-ast leszámítva mindegyik keskenytörzsű volt. Ezzel éves szinten 220-ra nőtt az átadott repülőgépeinek száma.

Fotó: Lufthansa

A Boeing április után májusban is több gépet tudott eladni, mint európai társa, összesen 73 példány talált gazdára.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A sikerhez most főként a Southwest Airlines újabb ügylete kellett, a világ legnagyobb fapadosa újabb 34 darab 737 MAX 7-est kért az amerikai gyártótól. Emellett az Alaska Airlines és a kínai SMBC Aviation lízingcég 13, illetve 14 darabos MAX-rendelése is javított a statisztikán. Szélestörzsűből a Lufthansa kért öt 787 Dreamlinert, a mások által lemondottak közül, valamint egy 777F áruszállítót, amelyből ezen kívül egy egyelőre névtelenségbe burkolózó vevő is kért hat példányt.

A Boeing lemondások nélkül számolva idén eddig 380 repülőgép gyártásáról állapodott meg, lemondásokkal együtt a mutató 177 példányon áll.

Átadások terén a Boeing továbbra is gondokkal küszködik, hiszen a 737 MAX-ok átadásait az elektromos hibák, a Dreamlinerekét pedig a gyártási problémákkal összefüggő átszervezések miatt állították le.

Bár mindkét típusból több tucat áll készre gyártva Rentonban, Everettben és Charlestonban, a Boeing így is csak 17 gépet tudott az ügyfeleinek átadni.

Ebből tíz MAX, kettő Dreamliner, a többi pedig áruszállító 767-es és 777-es volt. Az idei évben a Boeing eddig 111 repülőgépet adott át üzemeltetésre.

Átadásra váró MAX-ok a seattle-i Boeing Field-en (Fotó: Reuters)