A Qantas vezérigazgatója a légiközlekedési iparág zöldülésével kapcsolatban szólalt fel Sydney-ben, álláspontja szerint a szakma sokat tesz az emissziók csökkentéséért, és a repülés beszüntetése nem megoldás a problémákra.

Alan Joyce, a Qantas vezére

A CAPA légiközlekedési tudásközpont Sydney-ben tartott konferenciáján szólalt fel a Qantas vezetője, aki beszédének kivonatát a Linkedinen is közzétette.

Elsősorban a környezetvédelem terén elért eredményeket emelte ki: mint mondta, bár a légiközlekedés a globális kibocsátás mindössze 2 százalékát adja, az iparág elkötelezett abban, hogy 2050-re a 2005-ös szint felére csökkentse a szén-dioxid-kibocsátását.

Emellett a Qantas 2021-től karbonsemleges növekedésre vált, vagyis többlet teljesítménye nem jár nagyobb mértékű károsanyag-kibocsással. Kiemelte még, hogy világszinten az utasok 1 százaléka semlegesíti valamilyen kezdeményezésen keresztül a járata által okoztt emissziót, a Qantas utasainál azonban ez az arány 10 százalék.

Alan Joyce kiemelte, egyre több helyen jelennek meg extrém időjárási körülmények, de erre nem az az adekvát válasz, hogy az emberek nem repülnek többet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Szerinte az erre bátorító mozgalmak, mint a Skandináviából indult „repülési szégyen” a fürdővízzel együtt a gyereket is kiborítja, erre pedig semmi szükség nincs.

A légiközlekedés ugyanis jelentős mértékben hozzájárul a gazdasághoz, a turizmushoz, a munkahelyek támogatásához, illetve az olyan elszigetelt régiók kapcsolataihoz is, mint amilyen Ausztrália.

A Qantas Airbus A330-200-asa. Fotó: Qantas

Alan Joyce szerint arra kell fókuszálni, hogy minél jobban csökkentsék a repülés környezetre gyakorolt negatív hatásait, és a légitársaságoknak sokkal jobban el kellene magyaráznia az embereknek, hogy ennek érdekében mit tettek az elmúlt időszakban.