A kínai repülőtereken uralkodó áldatlan állapotok, a késések és járattörlések mögött 42 százalékban a vezetés hiányosságai és a rossz szervezés húzódnak meg – derült ki egy összeállításból, amelyet hétfőn közölt a kínai média.
A késésekért 26 százalékban tették felelőssé a légiforgalmi irányítást, 21 százalékért okolták az időjárást és 7 százalékban a katonai eredetű korlátozásokat a China News Service kínai hírügynökség által ismertetett felmérésben.
A kínai média nem először emlékeztet arra, hogy az utasszállító repülőgépek menetrendjében tapasztalt elharapózó pontatlanságok miatt az utazók egyre elégedetlenebbek, a reptereken és a repülőgépeken sokszor vezet hangos kiabáláshoz a járatok késedelmes indítása.
Az összeállítás szerint a légtér 34 százaléka felett rendelkezik a polgári légiforgalmi irányítás, míg 25 százalék a hadseregé. A fennmaradó 41 százalék állítólag még „szűz”.
Egy június hónapra vonatkozó, az amerikai FlighStats nevű szervezet által készített nemzetközi összehasonlításban a pekingi nemzetközi repülőtér a világ 35 nagy légikikötője közül az utolsó helyre került, miután induló járatainak mindössze 18,3 százaléka tudott időben felszállni. A sanghaji Pudong a második legrosszabb helyen végzett 28,72 százalékkal.
A China Daily korábban megszólaltatta a sanghaji Juneyai légitársaság elnökét, aki azt nyilatkozta, hogy Kínában a légi forgalom 20 százalékát bonyolítja a polgári repülés és 80 százalékát a hadsereg, míg az Egyesült Államokban ez pontosan fordítva van. Vang Csün-csin szerint a kínai légtérben nem sokkal több mint 10 ezer gép repül naponta, míg az Egyesült Államokban 60 ezer felett van a számuk, és ott mégis rend van.
Az elmúlt öt évben a pekingi repülőtérre érkező és az onnan induló gépek száma csaknem 29 százalékkal nőtt, míg a sanghaji Pudong reptéren 36 százalékkal, Kantonban 33 százalékkal emelkedett a számuk. Tavaly naponta átlagosan 220 ezer utas haladt át a pekingi reptéren.