A Delta Air Lines az egyiptomi légitársaság egyik kivont Airbus A220-300-asából kiszerelt alkatrészekkel próbálja enyhíteni az ellátási problémákat.

Az Egyptair főként a Pratt & Whitney PW1500G hajtóművek problémáival összefüggő alacsony rendelkezésre állás miatt vált meg 2021 és 2024 között tizenkét Airbus A220-300-asától, amelyeket az Azorra lízingcég vásárolt meg.

A 2019 és 2022 között forgalomba helyezett, és az Egyptair színeiben az elmúlt években Budapestre is közlekedő repülőgépek közül egyet a Delta Material Services (DMS) vásárolt meg, és már meg is kezdte szétszerelését. A repülőgép hajtóműveit lízingbe adták.

Az újrahasználható alkatrészek és részegységek a Delta Air Lines A220-as flottájának üzemben tartását segítik majd, enyhítve az alkatrészhiány hatásait.

Fotó: AIRportal.hu

Az Azorra 22 új A220-300-asra rendelkezik megrendeléssel az Egyptairtől átvett 12 példányon felül. Utóbbiak közül egyet a Cyprus Airways, hármat a Breeze Airways üzemeltet, a többit tárolják.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Az ismert problémák, műszaki gondok miatt a használt példányok hajtóműveinek lízingbe adására, illetve az alkatrészek hasznosítására ésszerű lehetőségként tekint a cég, közölték. A probléma volumenét jól illusztrálja, hogy a Delta Air Lines 31 darab A220-300-asából jelenleg tíz nem repül.

Forrás: Airbus