Áprilistól a Oneworld légiszövetség teljes jogú tagjává válik a Royal Air Maroc (RAM), az integrációs folyamat ezzel a tervezettnél három hónappal hamarabb lezárul.

A Royal Air Maroc Boeing 737-800-as repülőgépe a “Wings of African Art” motívumokkal (Fotó: AIRportal.hu)

A marokkói nemzeti légitársaság a szövetség első teljes jogú tagja lesz Afrikából, belépésének köszönhetően a cég ügyfelei számos előnyre tesznek szert – olvasható a légitársaság közleményében.

Ezen felül az American Airlines és a British Airways által dominált szövetség többi légitársaságának utasai is könnyebben juthatnak el Afrikába, a Royal Air Maroc Express regionális leánycég jóvoltából pedig másodlagos repterek is elérhetővé váltak.

Marokkó nemzeti légitársasága 2018 decemberében jelentette be, hogy csatlakozik a Oneworld szövetséghez, miután több taggal (British Airways, Iberia, S7 Airlines és Qatar Airways) is jó partneri, code share megállapodásokon alapuló kapcsolatokat épített ki.

Abdelhamid Addou vezérigazgató a csatlakozás kapcsán elmondta, az átlagosan 18-20 hónapos integrációs folyamat esetükben mindössze 15 hónap volt, ami az átlagon felüli háttér-infrastruktúrának köszönhető, amely megfelelt minden előzetes követelménynek.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

A Royal Air Maroc Casablanca és Miami, illetve New York közötti járatai pótolják azt a hiányt, hogy a Oneworld hálózatában eddig nem volt az USA és Afrika között közvetlen kapcsolat.

A cég hálózata 23 ország 39 célállomásával bővíti ki a szövetség kollektív hálózatát, Marokkó gazdasági fővárosából, a RAM bázisáról pedig több jelentős, egy-egy légitársaság által dominált átszállási központ is elérhető, például Doha, London, Moszkva-Domogyedovó vagy Ammán.

A világ három legnagyobb légiszövetsége közé tartozó, 2017-ben 527 millió utassal büszkélkedő Oneworld hat év után köszönthet új tagot, de a lassú növekedés mellett a koncepció hanyatlásának – és az érdemi bővülési lehetőségek elvesztésének – jele, hogy a Qatar Airways korábban megszellőztette a kilépés lehetőségét, a konkurens Skyteamet pedig már el is hagyta a China Southern.

Amint azt korábban megírtuk, új stratégia lehet megoldás a fennmaradásra, amelynek lényege, hogy egy-egy cégnek nem kell végigmennie a bonyolult integrációs folyamaton, de biztosíthatja utasainak a légiszövetségek nyújtotta előnyöket és plusz szolgáltatásokat.

Forrás: Boeing