Cargo-járatokat indított a Qatar Airways Kínába az utasszállító Boeing 777-esei felhasználásával, így növelheti a most szűkös kapacitást, használva a leparkolt gépei egy részét. A hatóságok az áruk fuvarozása érdekében rövid időn belül engedélyeztek egy olyan eszközt, amely az utastérbe elhelyezett rakomány biztonságos rögzítését segíti. A németek a Condor államosításán töprengenek, az Easyjet alapítója pedig kirúgná a menedzsmentet. Koronavírus-összefoglalónk.
Az Aircargonews beszámolója szerint a Qatar Airways Boeing 777-300ER-jeinek bevetésével indított áruszállító járatokat hat kínai városba: Pekingbe, Sanghajba, Kantonba, Csengtuba, Csonkingbe és Hangcsouba. Korábban ezen városok mindegyikébe közlekedtek utasszállító géppel, de a járvány miatt felfüggesztették az összeköttetést.
Az régi/új járatok Pekingbe, Sanghajba és Kantonba minden nap, Hangcsouba négyszer, Csonkginbe és Csengtuba háromszor közlekednek, ezzel heti szinten 600 tonnával emelik meg az áruszállító kapacitást.
Mivel a belly cargo kapacitás az utasforgalommal együtt kiesett, sok légitársaság csak amiatt repteti a gépeit, hogy a gazdaságnak fontos ellátási láncolatot támogassa. Ezért a Flightglobal szerint viharos gyorsasággal hagyott jóvá az európai hatóság (EASA) egy olyan eszközt, amely az Airbus A320-asokban lévő ülésekre húzva segít az utastérbe elhelyezett áru biztonságos rögzítésben és szállításában.
A Colibri Aero és a J&C Aero által fejlesztett eszköz egy hármas ülésre húzva egyenként 75 kilogramm áru biztonságos tárolását teszi lehetővé, további 9 kilogrammot pedig az ülések alá lehet elhelyezni.
A Budapest Airportnál is a cargo forgalom adja az üzem jelentős részét, az üzemeltető Facebook-posztja szerint április 1-jén az Emirates Skycargo Boeing 777F-jével, illetve a Wizz Air több Airbus A321neójával Pekingből és Kantonból hoztak orvosi védőfelszereléseket.
A légitársaságok szorult helyzete némi idegeskedésre ad okot, úgy tűnik, hogy az Easyjet alapítóját, Stelios Haji-Ioannout sem kerülte el az aggodalom. A brit Sky News szerint az alapító úgy látja, a cég túlését veszélyezteti, ha nem mondanak le egy 4,5 milliárd dolláros géprendelést, a vezetés pedig huzakodik meghozni ezt a döntést.
A 34 százalékban tulajdonos Easyjet-alapító közölte, minden hetedik héten össze fog hívni egy rendkívüli közgyűlést, amelyen a társaság egy-egy vezetőjének eltávolítását fogja kezdeményezni egészen addig, amíg el nem állnak az ügylettől.
Más légitársaságok léte is veszélybe került, ezek közé sorolható a Condor, amelynek adás-vételéről ugyan előzetes megállapodást kötött a lengyel LOT tulajdonosa, az állami PGL holding és a Condor, de a koronvírus-járvány miatt kétségessé vált az üzlet.
Jelentések szerint a lengyelek szinte teljesíthetetlen feltételeket szabtak a német félnek. A Reuters friss információi szerint a német kormány megunta a játszmát, és kész arra, hogy államosítsa az egykor a brit Thomas Cook-konszern tulajdonban lévő, német bejegyzésű vállalatot.
Az állami segítségnél maradva a Bloomberg arról számolt be, hogy a Qantas és legnagyobb versenytársa, a Virgin Australia nyílt vitába kezdtek az állami támogatás miatt.
A Qantas az elmúlt években nyereségesen működött, most a flotta leállításával és a személyzet kényszerszabadságolásával igyekszik a felszínen maradni, de nem kért még állami segítséget. Nem úgy a hét éve veszteséges Virgin Austrialia, amely közel 900 millió ausztrál dollár segélyt szeretne. A Qantas szerint ilyen pedigrét nem lehet megjutalmazni adófizetői pénzzel, a Virgin erre válaszul azzal vádolta meg a Qantast, hogy hamis adatokat közöl a gazdálkodásukról, és rossz színben tünteti fel ellenfelét.