Megkapta a kínai hatóság légialkalmassági jóváhagyását az ARJ21 utasszállítóból áruszállítóvá (P2F) alakítási programjára a gyártó, az állami tulajdonban lévő Commercial Aircraft Corporation of China (Comac).
A vállalat szándékai szerint az áruszállítóvá alakított ARJ21-es a kínai regionális cargo-légitársaságok első számú választása lesz. A gyártó egyelőre nem közölte, hogy mikor alakítják át az első ARJ21-est, de két helyi légitársaság, az YTO Cargo Airlines és a Zhongyuan Airlines már kifejezte érdeklődését a típusváltozat iránt.
A gyártó közleménye szerint az áruszállítóvá alakított ARJ21-es akár 10 tonna tömegű áru szállítására képes, a kialakított nagyméretű tehertérajtón szabványos konténerek is be- és kirakodhatók, elektromos fedélzeti rakománykezelő rendszer segítségével.
Amint korábban megírtuk, a típusból eddig 100 példányt adott át a gyártó, a General Electric CF34-es hajtóművekkel felszerelt ARJ21-es (Advanced Regional Jet for the 21st century) utasszállító a fedélzeti berendezéstől függően 78-90 fő szállítására képes, hatótávolsága 2225 és 3700 km között van.
A típusnak az eredeti tervek szerint 2006-ban kellett volna forgalomba állnia, de mintegy tíz éves csúszással csak 2016-ban állt forgalomba. A típusból 2015-ben egyet, 2017-ben kettőt, 2018-ban 7-et, 2019-ben 11-et, 2020-ban 22-t, 2021-ben 27-et, 2022-ben pedig 32-t gyártottak. Döntően kínai légitársaságok üzemeltetik, köztük van az Air China mellett a Chengdu Airlines, az OTT Airlines (a China Eastern leányvállalata) és a Jiangxi Airlines, valamint a típus első külföldi megrendelője, az indonéziai Transnusa.
Hasonlósága az amerikai Douglas DC-9 (McDonnell Douglas MD-80/MD-90 és Boeing 717) típuscsaládhoz nem véletlen: utóbbit korábban licenc alapján gyártották az országban, és a saját gép fejlesztésekor felhasználták az átvett gyártósort, terveket és tapasztalatokat, bár hangsúlyozták, hogy saját termékről van szó.