Az Air China átvette a 100. kereskedelmi forgalomba álló COMAC ARJ21-700 regionális repülőgépet, amelyik valójában nem is a századik példány.
A COMAC közlése szerint a századik kereskedelmi üzemelésre átadott ARJ21-700-ast B-653M lajstromjellel, 90 üléses fedélzeti berendezéssel állítja forgalomba az Air China, a kínai nemzeti légitársaságnak ez a 15. ilyen gépe.
Érdekesség, hogy a most átadott valójában a 102. legyártott darab a típusból, mert egy példány a COMAC saját flottájában repül, egy pedig látványos festésben üzleti repülőgépként funkcionál.
A kínai repülőgépgyártó közlése szerint az ARJ21-700-asok eddig közel 6 millió utast szállítottak összesen, és jelenleg 316 útvonalon közlekednek az ország 118 repülőtere között.
Az üzemeltetők között van az Air China mellett a Chengdu Airlines, az OTT Airlines (a China Eastern leányvállalata) és a Jiangxi Airlines, valamint a típus első külföldi megrendelője, az indonéziai Transnusa.
A General Electric CF34-es hajtóművekkel felszerelt ARJ21-es (Advanced Regional Jet for the 21st century) fedélzeti berendezéstől függően 78-90 fő szállítására képes, hatótávolsága 2225 és 3700 km között van.
A típusnak az eredeti tervek szerint 2006-ban kellett volna forgalomba állnia, de mintegy tíz éves csúszással, 2016-ban állt forgalomba. A típusból 2015-ben egyet, 2017-ben kettőt, 2018-ban 7-et, 2019-ben 11-et, 2020-ban 22-t, 2021-ben 27-et, 2022-ben pedig 32-t gyártottak.
Hasonlósága az amerikai Douglas DC-9 (McDonnell Douglas MD-80/MD-90 és Boeing 717) típuscsaládhoz nem véletlen: utóbbit korábban licenc alapján gyártották az országban, és a saját gép fejlesztésekor felhasználták az átvett gyártósort, terveket és tapasztalatokat, bár hangsúlyozták, hogy saját termékről van szó.