A két példányt a hangcsoui bázisú YTO Cargo Airlines és a csengcsoui központú Air Central Longhao Airlines állítja forgalomba.
Az érintett repülőgépeket 2018 és 2021 között a Chengdu Airlines üzemeltette, átalakításuk az utasforgalomból történt kivonásukat követően indult.
Míg az Air Central belföldi útvonalakon, az YTO Cargo Japánba és Délkelet-Ázsiába is üzemelteti majd a típust.
A kínai hatóságok az idei év elején adták ki az átalakított cargo-változat forgalomba állításához szükséges bizonyítványt, a munkát a kantoni székhelyű, például a 737-esek konverziójában is nagy tapasztalatot szerzett GAMECO végzi a gyártóval együttműködésben.
A korábbi közlés szerint az áruszállítóvá alakított ARJ21-es akár 10 tonna tömegű áru szállítására képes 2780 kilométeres hatótávolságra.
A kialakított nagyméretű tehertérajtón szabványos konténerek is be- és kirakodhatók, elektromos fedélzeti rakománykezelő rendszer segítségével.
Amint korábban megírtuk, a típusból 2023 elejéig 100 példányt adott át a gyártó, a General Electric CF34-es hajtóművekkel felszerelt ARJ21-es (Advanced Regional Jet for the 21st century) utasszállító a fedélzeti berendezéstől függően 78-90 fő szállítására képes, hatótávolsága 2225 és 3700 km között van.
A típusnak az eredeti tervek szerint 2006-ban kellett volna forgalomba állnia, de ez csak mintegy tíz éves csúszással, 2016-ban történt meg. A típusból 2015-ben egyet, 2017-ben kettőt, 2018-ban 7-et, 2019-ben 11-et, 2020-ban 22-t, 2021-ben 27-et, 2022-ben pedig 32-t gyártottak. Döntően kínai légitársaságok üzemeltetik, köztük van az Air China mellett a Chengdu Airlines, az OTT Airlines (a China Eastern leányvállalata) és a Jiangxi Airlines, valamint a típus első külföldi megrendelője, az indonéziai Transnusa.
Hasonlósága az amerikai Douglas DC-9 (McDonnell Douglas MD-80/MD-90 és Boeing 717) típuscsaládhoz nem véletlen: utóbbit korábban licenc alapján gyártották az országban, és a saját gép fejlesztésekor felhasználták az átvett gyártósort, terveket és tapasztalatokat, bár hangsúlyozták, hogy saját termékről van szó.