A Textron Aviation átadta az első Cessna 408 SkyCourier kis méretű, kéthajtóműves áruszállító repülőgépet a típus indító légitársasága, a FedEx Express részére.
A teljesen új tervezésű kéthajtóműves típus az idén márciusban szerezte meg a forgalomba állításhoz szükséges típustanúsítványt az USA Szövetségi Légügyi Hivatalától (FAA).
A FedEx 50 példány megvásárlására szerződött a gyártóval, és további 50-re opciót szerzett.
A programot a FedEx megrendelésével 2017-ben indították, a kéthajtóműves típust a Pratt&Whitney Canada népszerű gázturbinás erőforrásának, a PT6A-nak a 65SC jelű változatával szerelik fel.
A FedEx csomagszállító vállalat a típust azokon a belföldi, regionális útvonalain használja majd, amelyeket jelenleg csak kisebb méretű és kapacitású típusokkal tudtak kiszolgálni a repterek adottságai miatt, azonban nagyobb kapacitást igényelnek. A vállalat korábban közölt tervei szerint a Cessna 408 SkyCourier a memphisi bázison jelenleg szolgálatban álló Cessna 208 Caravan és kiöregedő ATR 42-es gépeket váltja majd.
Amint korábban megírtuk, a tisztán áruszállító változat 2,7 tonna árut vehet a fedélzetére, míg utasszállítóként 19 férőhelyes lehet, igény szerint pedig vegyes felhasználású kialakításban is rendelhető. A Garmin G1000 NXi avionikai csomaggal felszerelt típus legnagyobb sebessége 370 km/h, hatótávolsága közel 1700 kilométer.
A gép fedélzetét úgy tervezték, hogy három, szabványos LD3-as konténert legyen képes szállítani, ezek rakodására méretezték az ebben a kategóriában különlegesen szélesnek számító raktérajtót is.