Átadták a Wizz Air új képző központját Budapesten, ahol naponta akár 300 pilótát és légiutas-kísérőt tudnak képezni.
A 30 millió eurós beruházással felépített központban a pilóták képzésére szolgáló két vadonatúj mozgó, úgynevezett full flight simulatort, és egy fix repülőgép-szimulátort helyeztek üzembe. A légiutas-kísérők egy A320-as repülőgéptörzsben (mockup) gyakorolhatják az utasok kimentését, és a korábbinál négyszer nagyobb konténerben sajátíthatják el a fedélzeti tűzesetek kezelését.

Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója az ünnepségen elmondott beszédében azt hangsúlyozta, hogy 2018 rendkívül termékeny év volt a légitársaság életében: 130 új útvonalat nyitottak, 25 gépet kapnak meg év végéig, több, mint ezer embert vettek fel és 2,6 milliárd dollár befektetést hajtottak végre, az utasforgalom 20 százalékos növekedést érhet el.

Mivel 2019-re is hasonló számokat vár a légitársaság, mindenképpen szükség volt egy új képző központ kialakítására, mivel újabb ezer ember felvételét tervezték be, és megérkezik az első Airbus A321neo is. A szimulátor a nap 24 órájában üzemelni fog és, – ahogy a mockupokban is – mindenfajta képzésre alkalmas, így a vészhelyzetek, evakuálás gyakorlását is támogatják.

Az AIRportalnak nyilatkozva a vezérigazgató azt mondta, az épületet hosszútávú lízing formájában bérlik a fejlesztő Wingtől, a berendezés azonban mind a Wizz Air tulajdona. Jelenleg 1200 pilóta dolgozik a cégnél és évente 250-300 pilótát vesznek fel, de a szimulátorok ennél több ember képzésére is alkalmasak. Légiutas-kísérőből 2500 repül a cég színeiben, és évente 500 újat vesznek fel, a központ az ő képzésüket is biztosítani tudja.

A jövő terveivel kapcsolatban Váradi József elmondta, hogy az A321neók megérkezésével újabb 10 százalékos költség-megtakarítás jelentkezik, így az eddigieknél is alacsonyabb jegyárakat tudnak majd kínálni.