A héten ért véget Magyarország legnagyobb és Európa egyik legnépszerűbb zenei fesztiválja, a Sziget fesztivál. A több mint félmillió látogatót vonzó rendezvény a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren megforduló utasok számán is meglátszik: az elmúlt héten átlagosan napi 53 ezer utast kezelt Budapest Airport – közölte a reptérüzemeltető.
A nyár mindig izgalmas időszak a budapesti repülőtér életében: a különböző nagy volumenű nyári rendezvények a világ minden tájáról vonzanak embereket, színes forgataggá változtatva ezzel a terminálokat.
A Forma-1 Magyar Nagydíj és a Maccabi Európai Játékok lezárulta után a végéhez közeledik a nagy nyári fesztiválszezon is, amelynek évről évre legjelentősebb rendezvénye a Sziget.
A rendszeresen kiemelkedő nemzetközi érdeklődésre számot tartó eseményre nemcsak a fesztivál szervezőinek, hanem a repülőtér üzemeltetőjének is minden évben fel kell készülnie.
A sokszor hatalmas hátizsákokkal és sátrakkal érkező „szigetlakók” a miniBUD és a BKK transzferjárataival a repülőtérről közvetlenül a fesztiválnak otthont adó Óbudai szigetre utazhattak. A járatok – tekintettel arra, hogy az utasok az előző évben is nagy számban vették igénybe azokat – folyamatosan közlekedtek ezen az útvonalon, nemcsak a fesztiválra, hanem onnan vissza, a repülőtér irányába is.
Az egyhetes rendezvény időszakában átlagosan napi 53 ezer utast kezelt a repülőtér, az igazi kihívást azonban nem is az érkező, sokkal inkább a fesztivál után hazainduló utasok kezelése jelenti.
A záró nap után ugyanis bizonyos értelemben a repülőtér is a fesztivál helyszínévé válik: több száz külföldi fiatal piheni ki a Sziget fáradalmait a repülőtéren.
Ennek részben az az oka, hogy csak néhány nappal a kapuzárást követően indul a legkorábbi járat az adott úti célra, de az is előfordul, hogy a nagy érdeklődés miatt nem mindenkinek jut repülőjegy az első hazafelé induló repülőgépre.
A Budapest Airport minden évben dedikált pihenőhelyek kijelölésével és gyakoribb takarítással készül annak érdekében, hogy a repülőtér üzemelése ebben a csúcsidőszakban is zavartalan legyen.
Az ilyenkor a szokásosnál telítettebb terminálépületben az utasok eligazításában a rendőrség, illetve a repülőtér-üzemeltető által alkalmazott biztonsági cég is segíti a Budapest Airport munkáját.
A fesztiválszezonban a poggyászok feladása is a szokásostól eltérő gyakorlatot igényel: mivel a legtöbben hátizsákkal érkeznek az országba, a Budapest Airport 20 000 darab erős nejlon zsákot szerzett be. Ezekbe csomagolják a visszaindulás alkalmával a hátizsákkal utazók a táskákat, hogy a lelógó hevederek, szíjak és egyéb kiegészítők ne okozzanak fennakadást a csomagszállító rendszerben.
„A Budapest Airportnál mi is készülünk a fesztiválszezonra, igaz, kicsit másképp, mint a szórakozni indulók – mondta Huszka Péter, a Budapest Airport forgalmi igazgatója. Kiemelte: „A Sziget idején már szokásosnak számító intézkedések mellett, mint amilyen a dedikált pihenőhelyek biztosítása és a gyakoribb takarítás elrendelése, folyamatos rendfenntartás mellett idén már infokommunikációs csapatunkkal is találkozhatnak az utasok a repülőtér termináljain. Ők segítik az utasok eligazodását, hiszen az akár napokat itt töltő fesztiválozók mellett biztosítani kell a normál utasforgalom megfelelő kezelését is.”