A budapesti Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér szerepel a LOT második számú átszállóközpontjaként a légitársaság 2027-ig tartó időszakra szóló stratégiájában, a terv részleteit az idei második félévben jelenti be a lengyel légitársaság.

A lengyel légitársaság egyik Boeing 787-ese Budapesten (Fotó: AIRportal.hu)

Michał Fijoł, a LOT Polish Airlines alelnöke a légitársaság Varsó-Miami járatának megnyitóján a lengyel PAP hírügynökségnek azt nyilatkozta, hogy a vállalat sikeresen végrehajtotta a 2016-ban bejelentett, 2020-ig tartó időszakra szóló nyereséges növekedést célzó stratégiáját.

Az új lengyel központi légi- és közlekedési csomópont (CPK) tervezett megnyitásáig, vagyis 2020-tól 2027-ig tartó időszak stratégiájának megalkotásán dolgoznak jelenleg.

A terv a légitársaság további nyereséges növekedését vázolja fel, és 2019. második félévében jelentik majd bea részleteit. Az új stratégia a pénzügyi célkitűzések mellett részletezi majd a légitársaság által szállított utasok számának előrejelzését, a flottabővítési terveket, valamint az egyéb fejlesztési irányvonalakat is a varsói (Chopin) és a budapesti reptereken történő terjeszkedésről.

Budapest mint a LOT Polish Airlines második számú átszállóközpontja szerepel a stratégiában Varsó-Chopin után az alelnök kijelentése szerint.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Hozzátette: a LOT további új járatokat jelent be a jövőben Budapestről, az itteni bázist az átszálló utasok számára kívánja továbbfejleszteni a légitársaság.

A budapesti repülőtérről már jelenleg is repülhetnek az utasok a LOT járathálózatán Varsó, Krakkó, London-City, New York és Chicago irányába, szeptembertől pedig már Brüsszel és Bukarest felé is.

Az alelnök kiemelte, hogy például Bukarestből London Cityre, New Yorkba, Chicagóba és Brüsszelbe is eljuthatnak majd a légitársaság utasai egyetlen budapesti átszállással. Az átszállási lehetőségek növelik majd a budapesti repülőtér vonzerejét.

Fotó: AIRportal.hu

Az alelnök kiemelte, hogy teljes útvonalhálózatán a LOT a nyári utazási csúcsszezonban közel negyvenezer utast szállít majd naponta. A fejlődés ütemét jól szemlélteti, hogy tavaly ez a szám még csak napi harmincezer volt.

A LOT utasainak fele átszálló utas, ezért is kiemelkedő fontosságú az átszállási lehetőségek fejlesztése. A lengyelországi központi repülőtér 2027-re tervezett átadásáig a varsói Chopin repülőtéren is bővítéseket szorgalmaz a légitársaság.

A LOT a tavalyi évben 8,9 millió utast szállított, az idei cél a több mint 10 milliós utasszám elérése.