Az Airbus átadta a Singapore Airlines első megújult fedélzetű A380-as óriásgépét. Ez a repülőgép az első a légitársaság által megrendelt öt példányból, melyeket már a megújult fedélzeti berendezéssel szereltek fel.
Amint arról korábban beszámoltunk, a szingapúri cég a már forgalomban lévő 14 darabos A380-as flottáján is elvégzi a fedélzet teljes felújítását annak érdekében, hogy az utasok minden egyes óriásgépen ugyanazzal a szolgáltatási színvonallal találkozzanak.
A légitársaság összesen 850 millió dolláros beruházással vezeti be az új kabintermékeket a teljes A380-as flottáján. A felújítást a légitársaság és az európai gyártó Services by Airbus divíziója végzi 2018 és 2020 között.
Az új fedélzeti berendezéssel szerelt A380-asokon 471 utas foglalhat majd helyet négyosztályos elrendezésben, ez akár 92 utassal több mint amit a korábban alkalmazott kétfajta konfiguráció lehetővé tett.
A Singapore Airlines szuperjumbói eddig két különböző berendezéssel repültek, az első elrendezésű 441 (12 lakosztály, 60 business, 36 prémium turista és 333 turista), míg a másik 379 (12 lakosztály, 86 business, 36 prémium turista és 245 turista) utas szállítására volt képes.
A lakosztályok száma bár a felére csökken a Singapore A380-asain, a termék teljesen megújul, ahogy a business osztályú ülések is, melyek a középső elválasztó leeresztésével akár dupla ággyá alakíthatók.
Az átalakításokat megelőzően a légitársaság több tervezőirodával együttműködve kiterjedt kutatásokat, fókuszcsoportos vizsgálatokat folytatott a kabintermékekről, valamint az utasok részéről mutatkozó kereslethez igazította az egyes osztályokon kínált kapacitást, ugyanakkor szem előtt tartották a minél jobb helykihasználást a gépek fedélzetén.
Az A380-asok jelenleg 13 légitársaság flottájában repülnek, világszerte 120 útvonalon. A típus 2007-es bevezetése óta több mint 190 millió utast szállítottak a forgalomban lévő A380-asok.
Immár nem csak látványterveken: Ilyen a Singapore Airlines megújult fedélzeti berendezésű A380-asa