Korábbi európai hálózata 95 százalékán visszaállítja üzemelését a KLM augusztusra, de a járatsűrűség még messze elmarad majd a tavalyi szinttől. Újraindul az Alitalia is, de az olasz nemzeti légitársaság arra panaszkodik, hogy túl magas reptéri díjakat kérnek tőle.

A holland királyi légitársaság a honlapján közölte, hogy milyen menetrenddel terveznek a következő hetekben. A budapesti járatát az elsők között újraindító cég júliusban a teljes európai hálózata 80, augusztusban már 95 százalékán visszaállítja az összeköttetést.

Az interkontinentális hálózatot ennél óvatosabban fejlesztik, júliusban a járvány előtti célállomások 75, augusztusban 80 százaléka lesz elérhető. Megjegyzendő azonban, hogy az utazási korlátozások miatt több hosszútávú járat is csak árut szállít, és ez a hálózat bővítésével sem fog változni addig, amíg korlátozások vannak érvényben.

Augusztusban a jelenlegi tervek szerint 11 ezer európai és 2 ezer hosszútávú járatuk repülhet.

A cikk a hirdetés alatt folytatódik.

Ez azonban még mindig jelentősen elmarad a tervezett, illetve a tavalyi mennyiségtől. Egyébként járatszámot tekintve április volt a mélypont a KLM utóbbi időszakában: az év negyedik hónapjában 1116 európai és 612 interkontinentális járatot üzemeltetett a cég, szemben az egy évvel korábbi 22 ezerrel.

Az Alitalia eközben a repülőterekre kezdett el panaszkodni, az olasz nemzeti légitársaság szerint több helyen is jóval drágábban jutnak hozzá a reptéri szolgáltatásokhoz, mint külföldi versenytársaik, és emiatt a szándékhoz képest lassabban tudják újraindítani a járathálózatot.

A Reuters jelentése szerint az államosítás alatt lévő légicég a trieszti repülőteret hozta fel példaként, ahol egyébként jelentős fapados forgalom is van.

Az Alitalia állítása szerint több mint kétszer annyit kérnek tőle a kiszolgálásért, mint a külföldi légicégektől, erről hivatalos panaszlevélben is értesítették a versenyjogi hatóságokat.

Érkezés külső állóhelyre a római reptéren. (Fotó: AIRportal.hu)

Ebben megjegyezték, hogy ez a gyakorlat Olaszország legtöbb repülőterén megfigyelhető, és a hálózat újraindítását is veszélyezteti. Közleményében az Alitalia leszögezte: csak akkor válhat hatékonyabb és versenyképesebb légitársasággá, ha egyenlő feltételeket biztosítanak számára.

Az Alitalia július elsejétől újabb 5 olasz célállomást tesz elérhetővé (Firenze, Lampedusa, Brindisi, Reggio Calabria, Pantelleria).