A Müncheni Műszaki Egyetem csapata sikeresen tesztelte a kisgépek számára fejlesztett, C2Land elnevezésű, optikai alapú robotpilóta-rendszerét.
Végrehajtotta első, teljesen automatikus leszállását egy müncheni fejlesztőcsapat által átalakított Diamond DA-42-es repülőgép a bécsújhelyi repülőtéren.
A nemzetközi repülőtereken alkalmazott műszeres leszállító berendezés (ILS) és az egyre terjedő műholdas alapú megközelítések végrehajtásához is szükség van földi telepítésű eszközökre. Azonban ezek sok kisebb repülőtéren nem állnak rendelkezésre, így a kisgépes repülés ezeken a helyeken rossz időjárási körülmények között jelenleg nem lehetséges.
A C2Land egy optikai alapú robotpilóta-rendszert kínál, amely a földi eszközöktől teljesen függetlenül képes akár rossz látási viszonyok között is automatikusan leszállítani a repülőgépet.
Az átalakított Diamond DA-42-eshez a teljes repülésvezérlést a müncheniek készítették. Az így kialakított fly-by-wire rendszer lehetővé teszi fejlett robotpilóta használatát. Az automatikus leszálláshoz nemcsak a kamerák képét, hanem a GPS-jeleket és virtuális siklópályát is használ a C2Land.
A projektben szintén részt vevő Braunschweigi Műszaki Egyetem csapata fejlesztette azt az optikai rendszert, amely képes meghatározni a repülőgép helyzetét a futópályához képest. Ehhez egy normál és egy infravörös kamerát használnak, így rossz látási viszonyok esetén is megfelelő vizuális információ áll rendelkezésre.
Martin Kügler, a projekt egyik munkatársa szerint az automatikus leszállás a jövőben elengedhetetlen lesz az autonóm légijárművek számára, legyen szó akár árufuvarozó, akár személyszállító tevékenységről.
Videó az első sikeres automatikus leszállásról