A németországi Augsburgban működő Airbus-leányvállalat, a Premium Aerotec megkezdte az Airbus A321XLR nagyhatótávú keskenytörzsű repülőgép első eleme, a törzs hátsó részében elhelyezett üzemanyagtartály (Rear Center Tank – RCT) gyártását.
A Premium Aerotec június végén kezdte meg az RCT-hez az első fémalkatrész legyártását. Ezt az üzemanyagtárolót a repülőgép törzsének 15. és 17. szekciója között, közvetlenül a főfutóművek aknái mögött helyezik el az extra nagy hatótávú A321neo-változaton.
A nagy kapacitású, 12 900 liter űrtartalmú tartálynak is köszönhető a repülőgép 4 700 tengeri mérföldes (8 710 km) hatótávolsága.
Az RCT kapacitása a kialakítása és elhelyezése révén jóval nagyobb, viszont kevesebb helyet foglal el a gép hasznos rakteréből, mint az A321-eseknél korábban alkalmazott kiegészítő üzemanyagtank (ACT).
Az A321XLR-en további fontos módosításokat is tervez a gyártó az alapváltozatú A321neókhoz képest: megerősítik a főfutóműveket, hogy elbírják a 101 tonnás maximális felszállótömeget, valamint erősebb fékeket szerelnek be, és módosítják a fékszárnyak konfigurációját is.